lördag, februari 14, 2015

Alla hjärtans dag

Efter en dag på jobbet väntade lite blommor på mig här hemma. Ikväll blir det trerätters och bara massa mys. Eftersom det nya jobbet innebär skiftarbete har jag inte fått träffa min man så mycket som mitt hjärta kräver, då måste man fira lite extra när det blir en lördagskväll ihop!

tisdag, februari 03, 2015

Husmanskost

Det här behövdes och det var gott!

söndag, februari 01, 2015

Hemfärd

Jahapp då var det dags att åka hem till snön. En dag på stranden väntar, med bagaget inlåst och förhoppningsvis möjlighet till dusch, innan vi sätter oss på flyget ikväll halv åtta. Planerat vara hemma i Sverige måndag kväll.

torsdag, januari 29, 2015

Roomservicekillen

Ett tu tre, fanta å rosé!

Ska vi äta nåt, sa vi.
Äh vi tar en nachostallrik, sa vi.
Två eller ska vi snåla och bara ta en, diskuterade vi.
Äh vi ska ju äta mer ikväll, kom vi fram till.

Det var ju tur att vi bara tog en, så att säga. Mums mums, skål!

Skägget i burken

Det han äter så girigt är nutella. Som jag inte kan äta vilket är anledningen till att han försöker smussla i sig det utan att jag ser.
I. See. Everything.

Klein Curacao

Båtresan gick bra! Ön var fantastisk! Promenerade till en gammal fyr samt ett skeppsvrak. Det var rostigt. Sol, snorklat, såg en havssköldpadda!

tisdag, januari 27, 2015

Tisdag

Nu har det börjat blåsa rätt rejält här. Det är superskönt när man ligger på stranden, absolut! Men imorgon ska vi ut med båt. Det kommer att bli en utmaning. Postafen finns till hands men jag ser en repris på barriärrevsresan framför mig, du vet vad jag pratar om Doris. Förhoppningsvis lägger sig inte Sebastian någonstans och ber om dödshjälp :D Good times!

Igår var vi och käkade inne i stan. Rätt god mat, men oerhört långa väntetider! Inte ok. Men idag fick jag subway so alles gott.
Nu har vi tillbringat ett par timmar vid poolen, öl och frågesport. Dags att hitta lämpligt matställe!

måndag, januari 26, 2015

Iguana!

Jag antar att vi är accepterade nu! Eller? Så länge den inte hoppar upp i mitt knä så...

Härligt härligt!

Hej

Vi har vart här idag.

lördag, januari 24, 2015

Fredag

Vår vandring gick sådär. Efter att ha gått runt ett varv eller två och varit väldigt osäkra på om det verkligen var meningen att man skulle kunna ta sig fram just där vi fått förklarat, kom till slut Securitas och begärde att få se vårt kort från hotellet. Vi såg helt enkelt ut som några som tänkte snylta på områdets faciliteter. Tji fick hon! Visade sig att bil krävdes, gick inte att vandra där. Vi la oss i solstol.

Kvällen har vi spenderat i Willemstad, ätit mycket gott på en restaurang som låg vid havskanten. Eftersom vi reserverat bord fick vi ett bra bord, kul!
Taxi hem, säkert och bra! Typ, dom kör väl inte överdrivet säkert kanske men vi blev i alla fall inte rånade! Och det är ju bra!

Imorgon blir det nog solig strand igen! Och tack vare den arsenal av solskyddskrämer jag hade med mig har vi faktiskt knappt bränt oss alls! Lite på foten men men.
Annat negativt: mycket knott på kvällarna. Pyttesmå, syns knappt. Lämnar stora utslag efter sig. På mig. De gillar inte Sebbe. Har fått utstå kommentarer som "det ser ut som att du har böldpest". Men är stark, bekommer mig föga! Saknar dock salubrin.

fredag, januari 23, 2015

Mat & dryck

Dryck & mat.. Mycket gott har vi ätit o druckit! Bland annat Melontini, very nice!
Imorgon planerar vi att vandra till en annan strand, ej säker på vilket håll vi ska gå, men följer vi kusten kommer vi ju fram förr eller senare! Gäller bara att börja tidigt!

Hört att det är snö i Växjö. Hehe..supertråkigt..verkligen!

onsdag, januari 21, 2015

En dag på stranden!

Med frozen strawberry daiquiris!

tisdag, januari 20, 2015

Floating market från baksidan

Tisdag

Idag vaknade vi återigen väldigt tidigt. Pga tidsskillnaden så somnar vi även väldigt tidigt så det kan eventuellt ha ett samband.
Hursomhelst, vi tog en liten minibuss in till stan, de går hela tiden så väldigt smidigt, och har strosat runt runt i några timmar. Lite öl här och en coctail där.
När vi kom fram hade bara floating market öppnat, båtar på rad i hamnen som säljer massor av färsk frukt. Men sedan framåt förmiddagen dök det upp mycket välklädda äldre cruiseshippare, med solhatt och sandaler.

Vi avslutade trippen till stan med att leta upp en affär där vi handlat på oss öl och chips. (Lay's salt and vinegar!)
Så nu softar vi vid vår pool, kanske hinner vi med ett dopp i havet idag oxå!

Paxat

När man kommer hem och inser att några andra har tagit våra solstolar...

måndag, januari 19, 2015

Dricker pippin,

Dricker jag!
Fick en kompis!

söndag, januari 18, 2015

Framme!

Vi kom fram! Fick sitta jämte varann! Och här är jättevarmt!
Bild ett visar vyn från vår altan. Solstolarna är våra. I'm so happy!

Morgonstund

Pigga och glada sitter vi nu och väntar på första flyget. Kanske inte jättepigga men rätt glada. Hoppas vi får sitta jämte varann på flyget, men tyvärr inte säkert då tydligen hela världen har valt sittplats sjukt tidigt.