lördag, mars 30, 2013

Löpträning

En sak som tynger mig.. Ja jag tänkte att nu är lämplig tidpunkt att ta upp detta.
Varje morgon. Alltså V A R J E morgon, som jag tar tjugo över sju bussen till jobbet, och slutar fem, går jag över järnvägsbron, först åt ena hållet , sedan åt andra när jag slutat. Då möter jag en kille som joggar. Asså han inte bara joggar, han har såna där små vikter placerade utmed kroppen, för det är liksom inte tillräckligt jobbigt att stiga upp v a r j e morgon och jogga iväg, man måste ha vikter på sig. (Också, när det är mörkt, reflexer som blinkar, vilket är lite käckt). Så jag möter honom på väg till jobbet. Och på väg från jobbet. På järnvägsbron

Ett antal frågor poppar upp i och med detta.
Har han ett jobb??
Kommer han i tid till detta?
Är han ute hela jävla dagen med sina reflexvikter och springer??
Tror han att jag är ute och promenerar hela dagen, samma tid som han är ute och löper?
Stora frågor.
Få svar.
Men han blinkar så fint när han kommer. Det är ju ett plus.

Inga kommentarer: