lördag, mars 24, 2007

Oj jaha, där ser man hur fort veckorna går! Lite sammanfattning av de senaste händelserna i mitt liv kommer här...
Schlager ja.. ojojoj vad det var nervigt! Vi hejade ju på The Ark så mycket det bara går, jag t o m struntade i min lilla egna regel att aldrig lägga pengar på såna saker som telefonröstning, har väl aldrig ringt så frenetiskt på ett bidrag.. Och det var ju tvunget, även fast de fick juryns röster så litar ju inte jag på svenska folket! Nevöst... drinkarna försvann fort i ett tappert försökt att dämpa hjärtklappningen, men vi vann. Och vi dansade. Och vi sjöng. Och vi skrattade. Och oh va vi är glada! Nu vinner vi alltihop!

För er som inte ännu har upptäckt Magnus Betnér, upptäck honom nu! Han är bitter och brutal men han säger inget man inte kan hålla med om! Och han är så rolig! Och söt hihi... lite kort oxå märkte vi när vi såg honom i Lund, men man kan ju inte få allt!

Jobbar gör jag, ägnar stora delar av mina nattarbetspass till att försöka övertyga tanterna om att man inte kan ta en insomningstablett halv sex på morgonen... Och nej, man kommer nog aldrig sova bra på ett sjukhus, för det är ett sjukhus och inte ett hotell. Så glöm sömn! (jag är faktiskt en väldigt snäll sjuksköterska, men lägg ner denna brist-på-sömnklagan!)

Karlskrona är ett väldigt litet ställe har jag nu fått definitivt bekräftat. Här är man ute för typ första gången på en pub i stan, sen nästa gång man går till samma ställe hälsar typ hälften av alla som är där.. Efter fyra gånger där "känner" jag väl allihop! Charmen med en liten stad! Frågan är om det verkligen är charmigt..

Biljetten till Sydney är bokad och betald, en månad i maj, sedan dags att säja hej då till Oz för ett tag. Nästa reseprojekt blir Rosa Bussarna till Sydamerika. Sedan vill jag åka på kryssning vid Grönland och isbjörnarna, hur häftigt vore inte det?? Mycket!

Det är sååå härligt att det är vår ute, det luktar så gott, fåglarna kvittrar och man känner såna vårkänslor! I alla fall gör jag det, jag älskar våren!!

Inga kommentarer: