måndag, mars 05, 2007

Ja så har man åkt på en riktigt influensa också! Jag hade inte varit riktigt sjuk på flera flera år, småförskylningar räknar jag inte just nu (även fast dom är duktigt jobbiga) när jag insjuknade i feber frossa och hosta. Och nu såklart även förskylning. Ska inte tråka ut er med beskrivningar om vilken hög feber och hemsk huvudvärk jag hade, men måste skicka en jättekram till Doris som offrade sin egen hälsa genom att komma med godis och chips till mig där jag låg i min soffa framför tv'n. Och nästa dag räddade hon mig från långsam kvävning då hon kom med en alldeles ny nässpray!
Man kan ju tro att så länge det finns tv har man något att göra, men grejen är ju liksom att har man lyckats ta sig igenom alla såpor och värdelösa serier en dag, så är det kört sedan, för nästa dag går allting i repris! Då frågar man ju naturligtvis den snälla islänningen om inte hon har några filmer att låna ut!

Vad tycker ni om melodifestivalen nu då? Andra chansen var ju spännande, synd att Nanne åkte ut bara. Men stora favoriten är ju The Ark, helt klart. En sån svängig låt! Men jag varnar för Idol-Måns, om inte juryn ger The Ark ett tillräckligt försprång så undrar jag..

I veckan ska jag boka biljetten till Sydney! Ska dit en månad i maj ju! Då är det väl kallt o hemskt igen, men det ska bli jättekul ändå! Fast jag måste ju säja att just nu längtar jag faktiskt riktigt mycket efter den svenska våren och sommaren!
Ska jobba i Norge i juli, och kanske nu redan i mars en månad oxå. Hur nu det ska gå, det är ju ett helt annat språk! Men det löser sig väl!
Två nätter kvar nu, sitter i Växjö på jobb igen, sen måste jag ju försöka vara ledig till helgen, så jag kan se finaaalen...
Puss!

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Doris to the rescue.......

Jag är ledig lördag och kan se finalen =)

Laddar inför onsdag

kram