onsdag, december 17, 2008

Vanligt inkommande telefonsamtal på akuten:
- Akuten det är jessica sjuksköterska
- Ja hej (valfritt namn här) heter jag, min pappa kom in till er innan idag...
- Ok...
- Ja jag undrar bara hur det är med honom?
- Ok...
- Ja blir han kvar på sjukhuset eller?
- ............ Vem är din pappa??

Kan tyckas som att vi på akuten är allvetandes men vi har tyvärr inte koll på alla släktingar, ett eller annat namn behöver vi! Detta händer oftare än man kan tro. Bara en liten tanke så här mitt i natten.

1 kommentar:

Fejken sa...

Jag fattar inte riktigt!.. Ibland undrar jag hur smarta ni på sjukhuset är... namnet som du valt att utesluta på grund av sekretess var enligt ryktet. Prins Carl-Philp!!!

- Akuten det är jessica sjuksköterska
- Ja hej Prins Carl-Philip heter jag, min pappa kom in till er innan idag...
- Ok...
- Ja jag undrar bara hur det är med honom?
- Ok...
- Ja blir han kvar på sjukhuset eller?
- ............ Vem är din pappa??

För fan.. KUNGEN hjärtata .. hans pappa heter Kungen!..suck tjejer, kan bara smink å skor!!

SAKNAR DIG!
PUSS