måndag, september 21, 2009

Don't mess with Ms Always Right!

Fick ju spärra mitt Visa förra helgen. Fick hem ett nytt. Och på medföljande lapp stod det att jag var tvungen att gå till banken för att få en ny kod. Detta upptäckte jag när jag inte kunde slå in koden på Konsum utan att visa leg. Efter att ha handlat på sådant sätt och även upptäckt att jag bara hade ett försök kvar på rätt kod, gick jag så till banken idag.

Viktig bankman: Hej
Jag: Hej, behöver ny kod bla bla
Viktig bankman: Hmm.. (tittar i sin dator) Nej det behöver du inte, ditt kort är aktiverat
Jag: Jo, jag har ju kunnat använda det (på ovan nämnda sätt) bla bla
Viktig bankman, något nedlåtande: Hmm.. nej ditt kort är aktiverat, du har samma kod som innan
Jag: Nej det har ju stått att jag slagit fel kod när jag försökt, varför gör det det då? Och jag fick ett brev med kortet där det stod bla bla
Viktig, väldigt nedlåtande, bankman: Ja du slog ju fel kod
Jag: Nej det gjorde jag inte, har haft samma kod sen jag var 12 så föga troligt
Viktig, extremt nedlåtande bankman: (nästan lite småskrattande) Men det står här att kortet är aktiverat så du måste ha slagit fel kod
Jag, något provocerad: Upprepar ovanstående argument
Viktig bankman, inte längre nedlåtande: hmm... vänta nu... detta var konstigt.. det har jag aldrig sett innan osv osv fortsatta liknande bortförklaringar
Jag segerdansar i huvudet.
Alltid skönt att få bevisat att man har rätt. Igen.

Inga kommentarer: