måndag, september 14, 2009

Myspys

Idag har jag haft en väldigt bra dag! Började med att jogga runt sjön, mysit med syster och systerdotter på stan, sovit lite i min relaxstol i solen och tränat ikväll! Och nu har jag precis ätit mycket god spaghetti och köttfärssås!

Utdrag från dagens samtal:

Liten systerdotter smyger på duvor.
Syster (med förfäran i rösten): Rör inte dom, de kan vara smutsiga!!

Jag: Detta är hasselnötter! Det är såna som man äter till jul du vet.
Systerdotter (med extrem tvivel i rösten): Mamma äter man domma till jul??
Syster: Ja
Jag: Litar inte du på mej??
Systerdotter (alldeles för snabbt): Nä
Jag: Vadå har jag nånsin gjort något för att du inte ska lita på mej?
Systerdotter (med alldeles för mycket sarkasm i rösten för hennes ålder): Nähää duuu

Efter att ha gått i alla klädaffärer som finns i Växjö, till systerdotters halvstora glädje, kommer vi till slut till en leksaksaffär.
Systerdotter (med oförställd glädje i rösten): MAMMA JAG VILL TITTA PÅ LEKSAKER!!
Syster: Nej.
Jag: Nej för det är bara mamma och Jessica som får titta på roliga saker idag.

Ja och nu orkar jag inte skriva mer, har ingen ork kvar i armarna efter att ha stått i plankan i typ tre timmar. Typ.

1 kommentar:

Tizzel sa...

Vilken MYSIG dag ni har haft! Men stackars, stackars lilla systerdottern som inte fick titta på några leksaker... :-( Ni är grymma!!!