onsdag, juni 01, 2011

GrillTAJM!




Jag har en jättefin balkong. Jag gillar grillat. Således: jag har köpt mig en grillhink. Det är en hink man kan grilla i. Jag köpte en svart. Svart passar ju till allt liksom.


Väl hemma, dags att grilla! Inhandlat briketter, även tändvätska. Var väldigt osäker på om det gick att få eld på briketter utan tändvätska. Vilket visade sig att ja, det är det.


Hällde i briketter i grillhinken. Fyllde upp bunke med vatten att ha bredvid. Tog skydd bakom ett lock och tände så tändstickan.


Brann i ungefär två minuter. Sen: nada.


Hällde upp massor av briketter i en bunke. Öste på rätt så mycket tändvätska. Tände på.


Hyfsat större lågor, dock under kontroll. På med kyckling. Mycket lyckat! Hade dessutom marinerat kycklingen! I KNOW - avancerat!
(den stora vita högen är fetaost...)

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Big like att du investerat i en grillhink. Ser redan mkt framimot nästa besök.