tisdag, november 28, 2006

Det har borjat en finsk tjej pa min avdelning, Bettina, hon pratar svenska med mig och det ar jag sa glad over! Hon bjod med mig o Emma pa Christmas-carols inne i stan. Sa vi akte dit, hade med oss filt o vin o lite snacks. Det var sex stycken av oss... och cirka hundratusen barn! Det hela var ett barnarrangemang.. sa vi satt dar, i havet av dansande barn, o drack vart vin. Sjong med lite, gjorde lite tigerrorelser dar det kravdes osv.. Men det var kul anda! Tomten kom pa slutet, dom tande granen och fyrverkerier varda nyar i Karlskrona avfyrades! Tomten hade faktiskt samma klader som hemma, sa ja det ar nog lite varmt for honom : )

I min lagenhet ar det nu krig mellan Emma och Pip. De har haft en sarskild relation fran borjan, ena stunden jattebra vanner o nasta ovanner. Pip har haft stora tentor nu sa hon har varit valdigt stressad o arligt talat valdigt jobbig och enerverande. Men vi tankte att det skulle lugna ner sig nar hon var fardig. Vilket det da inte gjorde. Sa situationen hemma nu ar ungefar sadan att: Pip skriker diverse ofroskamdheter at Emma, Emma sager at Pip att diska efter sig, Emma staller in Pips odiskade saker pa golvet i hennes rum, Pip bar tillbaka det, Emma staller ut det pa balkongen osv osv.. Nagonstans har hotar Pip Emma med att hon ska fa henne ut ur lagenheten. Och dar kommer jag in i det hela, for jag har ju min version! Sa om detta med vrakning blir aktuellt maste jag lagga mig i och se till att Emma inte blir utflyttad. Ja jag vet, det ar ett drama vart att visas pa tv!

Idag ar det fint vader igen, maste battra pa min solbranna, den forsvinner...
Har val ingen direkt julstamning annu.. har tankt ta en tur till IKEA o inhandla lite svensk mat, jag hoppas att dom har julmat oxa! Om inte annat sa ar jag ganska saker pa att dom har gloggmix! Har ska det gloggas! (jag inser nu att jag faktiskt dromde inatt att jag var pa IKEA o at svenska kottbullar med lingon o potatis, haha!!)

Alla julklappar ar inhandlade o klara, om det ar nagon som inte far nagot pa posten sa ar det ganska troligt att det blir utdelning i januari-februari nagon gang. Forutsatt att ni varit snalla o Tomten faktiskt kommer..

Inga kommentarer: