torsdag, november 09, 2006

Ojoj va tiden gar fort, det ar ju jattelangesen jag skrev har!! Inte for att jag har haft supermycket att gora, det ar val det som ar problemet, jag har inte sa mycket att skriva om! Men nu har jag samlat pa mig lite att redogora for!
Hade en jatterolig fodelsedagsfest, det kom en hel del folk och grillade med mig och var fina Brad. (jag hoppas att jag har berattat om den fina grillen vi har kopt, burit hem, skruvat ihop och dopt till Brad. Vi ar mycket stolta over var Brad!) Min fodelsedag inleddes med att mamma o pappa ringde och sjong for mig, vilket jag inte alls hade vantat mig tva minuter efter att jag vaknat! Blev hur glad som helst! Och pa kvallen ringer min systeryster, har ju inte pratat med henne sen jag akte hemifran! Behover ju sakert inte forklara hur otroligt roligt det var, var i ett lyckorus ett bra tag efter det! Puss systra mi!

Har jobbat och jobbat, det ar riktigt roligt nu! Jag trivs faktiskt ganska bra pa min avdelning, men i mandags var det den varsta dagen hittills. Jag forstar overhuvud taget inte hur jag overlevde, har aldrig varit sa stressad i hela mitt liv! Om man kan fa magsar pa bara en dag sa fick jag garanterat det! Usch, hoppas det aldrig blir sa stressigt igen!! Annars ar det som sagt kul!
Vadret har varit mindre kul, jag forstar inte, det ar kallare nu an i "vintras"!! Men jag har annu inte forlorat hoppet om att varmen hinner komma innan jag aker hem! Jag jobbar pa solbrannan oxa, tillhor topp-tre vad galler solbranda pa jobbet! Haha, ja josses.

I tisdags var jag pa detta fenomen "races" igen. Vilket ar galopptavlingar da man klar upp sig i klanning och hatt eller valfri fjaderhargrej. Jag var sa trakig (eller fattig) att jag hade samma klanning som forra gangen jag var dar, men jag unnade mig en sot hargrej som matchade min svartvita klanning perfekt! Vi borjade dagen hemma hos Emma och mig pa var underbara balkong med grillfrukost och champange+juice. Sedan tog vi, helt oglamorost, bussen till banan och umgicks hela dagen med manniskor som gjort sitt yttersta for att se vackra ut. Vadret holl i sig hela dagen och vi drack minichampange hela dagen. Sedan akte vi tillbaka hem till oss, at lite frallor, drack lite drinkar, sedan tog vi oss till Coogee och hotellet dar. Dansade lite, drack lite. Sedan tyckte vi att nu far det vara nog med klanningsdravlet, nu vill vi ha jeans och troja pa oss! Sa sagt o gjort, hem och bytte om, sedan in till city for lite riktigt party. Det tar pa krafterna att partaja i 16 timmar, men det var roligt!
Det ar sa mycket klanningar i affarerna, man blir helt galen! Vill kopa allt och alla! Men jag ar lugn och sansad, jag gor aldrig nagra impulskop. HAHAHAHA!!!

Imorgon ska jag ta bort stygnen efter mitt borttagna lustiga fodelsemarke, och aven fa besked pa om det var farligt eller inte. Maste bara namna sadar i forbifarten att jag var mycket duktig under hela skarabort och syihopprocessen! Kunde ju inte lata bli att kika heller, man ar ju sjukskoterska...

Ha det underbart alla, och jag skriver snart igen! (sa fort nagot spannande har hant..)
PUSS!!

Inga kommentarer: