onsdag, november 22, 2006

Jag vet inte den exakta siffran just nu, men en ren chansning ar att temperaturen som gor det jobbigt att bara andas ar runt 40 grader, det ar helt sanslost! Det ar mulet, ingen sol, men inte heller nagon som helst vind och som sagt, otroligt kvavt! Har jobbat tre natter, och det var inte overdrivet latt att sova pa dagen i denna hetta! Det pagar en stor skogsbrand strax utanfor Sydney, kande tom lukten igar kvall! Om jag orkar lyfta mig fran stolen jag sitter pa just nu (har ar det liksom anda luftkonditionering!!) ska jag ta mig ner till stranden och belagra mig i vattnet en bra stund!

Forundras aterigen over hur mycket personal som jobbar overallt. Tex nar man gar till frisoren. En trevlig tjej visar mig till en stol. En annan trevlig tjej kommer och fragar om jag vill ha nagot att dricka, varpa jag far vatten, kaka och en liten chokladbit. Sedan kommer den forsta tjejen tillbaka och undrar vad for sorts behandling jag onskar idag. Hon gar sedan och hamtar lamplig person att utfora tex fargningen. Sedan ar det olika, ibland ar det samma tjej som fargat som tvattar haret, ibland ar det nagon helt ny. Till slut far valfri person blasa haret torrt. Om det nu inte ar sa att jag vill ha nagon slags behandling oxa, da presenteras jag for ytterligare en trevlig tjej! Och jag lovar, det finns inte en chans att jag kommer ihag namnet pa nagon av dom! (betalningen skots av den forsta tjejen) Tva dagar efter frisorbesoket ringer det en trevlig tjej och undrar om jag trivs med mitt har. Bara det ar ju underbart roligt!
Har idag bokat tid for frisyrstyling imorgon, en timme efter fick jag ett sms dar det stod hur dags jag bokat och vad som ska goras. Trevligt!

Har inhandlat alla julklappar nu! (nastan) Det ar en lustig kansla att ga i denna varme och se julprydnader overallt! Inne i shoppingcentren ar det glitter, renar i taket och sladar pa marken. Jattestora, underbara. Och jag ar ganska saker pa att tomten kommer att ha en svensk tjej i sitt kna och en engelsk tjej framfor med en kamera ganska sa snart... (har aldrig gjort det innan ju!!)

Sa man har antligen hittat palmevapnet, det var val pa tiden! Och Linda Rosing viker ut sig.. Nil comments!
Foljer hockeyn harifran, heja HV!
Nu ska jag forsoka rora lite pa mig, ha d gott!
PUSS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Vad roligt att höra något från dig igen! Kul att höra om allt du hittar på... Var rädd om Tomten bara, tänk på att han har jättevarma kläder på sig trots att ni har det så varmt där nere! ;)
Många kramar från Lina

Anna Dora sa...

Jag kan så se en svensk tjej och en engelsk tjej framför mig i Tomtens knä =)
Sköt om dig
Pussiluss
Doris