tisdag, september 30, 2008

Oj vad jag buggade igår, hur kul som helst! Jättemassa folk men bara roligt! Ska helt klart fortsätta med detta. (fast man blir ju lite så när man ser på So you think u can dance, dom är ju något duktigare om man säger så..)

I helgen var väldens bästa Doris o hälsade på mej, vi plockade svamp o småpartajade lite! Helt underbart väder ju så svampplockningen var helt underbar oxå! Hade fått vägbeskrivning av Ida på jobbet till ett svampställe där det skulle finnas hur mycket trattisar som helst. Nedför backen, över åkern, över kalhygget och ca 200 meter in i skogen. Ok.. väl där ser vi typ fyra åkrar med tillhörande kalhyggen och skogen var inte precis lättgenomtränglig! Och dessutom fylld med älgflugor! (ok, kanske inte fylld men det räcker liksom med en!) Så efter lite avancerat klättrande, hukande och letande gav vi upp och åkte vidare. Hittade oxå svamp till slut!

Har bokat flyg till London i november, liten longweekend tänkte jag mej! Trevligt trevligt.

Har fått äran att vara barnvakt åt mina syskonbarn några gånger, dom är ju så underbara! Undrar om jag får egna barn nån gång...?

1 kommentar:

Rosita sa...

Klart du får! Du måste bara hitta en vettig pappa till dem först!

Och känner du ett jättesug så är det bara att åka ner de 2,5 timmarna det tar hit och låna våra en stund... Så kan jag få gå ut och partaja istället! ;-)