fredag, oktober 03, 2008

Dagen började hur lungt o fint som helst. Sovmorgon, till jobbet klockan tio, några få patienter på kirurgsidan. Sen vid typ två valde onödigt många att bli sjuka och behöva akutvård. Allmänt kaos infann sig. Klockan fyra hoppade jag över till medicin för att vara där två timmar. Där var det lungt o fint i ca en halvtimme, sen ramlade alla ambulanser in samtidigt!! Jag stannade tappert kvar en o en halv timme på övertid, där var hjärtinfarkter och blodförgiftningar till höger och vänster o jag ville inte bara dumpa den andra sköterskan helt plötsligt. Efter att inte ha ätit på sju timmar (ok jag stoppade i mej två skorpor) var jag lite lätt yr och matt.. så nu har jag belönat mej med lite choklad! Mmmm så gott!
Undrar hur det ser ut där på akuten nu.. hoppas det lugnat sig! Otroligt stressande och frustrerande att ha många sjuka patienter runt sig och bara en läkare.
Ändå väldigt roligt arbete!

Usch vad här luktar kyckling! (kanske köpte mej en liten halv sak..)

Idol suger verkligen.

Inga kommentarer: