söndag, mars 08, 2009

Inhopp i Trelleborg

Jobb i Trelleborg - punktform
  • Tåget 50 jävla minuter försenat. Tack SJ. Och det var inte försenat för att det var försenat, nej det stod på perrongen, urladdat! Så dom var tvungna att ladda upp det. Pinsamt tyckte jag. Och jävligt kallt.
  • Delar lägenhet med en kille. En KILLE! Låste min dörr.
  • Jobbar tretton timmar på samma avdelning.
  • Inser att skånska lägger sig som gröt i huvudet.
  • Tycker nog att KLADDEKAAUUUGGGE är det finaste skånska ordet.
  • Tvingas sova ännu en natt i kill-delar-lägenheten.
  • Inser att våren kommit lite i Trelleborg, gula söta blommor på marken.
  • Lär mig att påfåglar har ett väldigt intressant läte. Eller skrik snarare. Ja dom har påfåglar i sin park. Och hundra miljoner änder och höns. Hönsen sitter i granarna, det är lite roligt tycker jag.
  • Får ÄNTLIGEN åka hem.
  • Räknar lite lätt på hur mycket lön jag kommer få.. blir lite glad.

3 kommentarer:

Anna Dora sa...

Tror jag håller med dig, KLADDEKAAUUUGGGE är nog det finasta ordet som finns, oavsett dialekt ;-)
kram

Tizzel sa...

Jag tyckte punkt nr 7 var finast, men punkt nr 10 var definitivt bäst!!! :-)

Anonym sa...

jasså du är ute o far igen vännen...hi hi kladdekauggeee hahaha har du o Doris inget annat i tankarna än choklad :-)
kramiz från The Bride to be...