tisdag, januari 02, 2007

Gott Nytt 2007!!
Fyrverkerierna har var precis som jag trodde, helt otroliga! Vi befann oss pa en hojd en bra bit fran stan, hade picknick, kastade otaliga oroliga blickar upp mot himlen dar kolsvarta moln kom narmre och narmre, hade musik i bakgrunden, ol i handen, och sa detta fyrverkeri... Klockan nio hade dom ett 'for barnen'... som var bra mycket mer pangande an det vid vaxjosjon! Inget ont om Vaxjos fyrverkerier, men halla, for barnen??
I alla fall, regnet holl sig borta och klockan tolv lystes praktiskt taget hela himlen upp av detta skadespel. Jag sag utmarkt, lite val langt borta kanske, men a andra sidan, for att fa battre sikt skulle jag vart tvungen att trangas med en miljon manniskor. Och det ar ingen overdrift, det var faktiskt sa manga nere vid hamnen! Det blev en tidig kvall efter det, hade inga biljetter for nagot stalle, och stranderna var fullpackade. Var kanske den enda i hela Sydney som inte var hangover... for en gangs skull.. : )

Vadret har varit helt ok, det regnar pa morgonen, precis lagom for att man ska kunna ligga o dra sig till klockan tio med gott samvete, sen skiner solen, for att nu, lite i sju pa kvallen mulna pa igen. Bondi beach ar harlig, vagorna ar val kanske lite for hoga for att jag ska kunna bada med vardigheten i behall (jag ar overtygad om att jag nagon gang ska klara att ga i vattnet utan att blota ner haret!) men det ar harligt!
Sol sol jag vill ha mer sol!! (for ovrigt har jag i skrivande stund sand i oronen..)

Ser att det gar fortsatt bra for HV71..ja det var val kanske ganska vantat..
Mina naglar ar sa fina! (manikyr igen)

Har varit pa aquarium och zoo, har sett varldens giftigaste spindel (tror jag) och varldens giftigaste orm (pa land) Och varldens storsta kackerlacka, vilket jag inte alls forstar varfor dom ska ha det dar?? Vem vill se det?? Men jag mar efter omstandigheterna bra.

Puss pa er som fortfarande orkar lasa..
PUSS!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst orkar vi läsa, vi saknar ju dig och detta är vår kontaktlink till dig.

Håller med Rebecca du är ursnygg på bilderna.
puss o kram från Island
Doris