torsdag, januari 11, 2007

Oh, tackar o bugar, men jag tycker val inte att jag ser direkt ursnygg ut.. ordet som poppar upp i mitt huvud nar jag ser korten ar mer 'dragen'... Men kul i alla fall!

Jessica - Vinprovaren
- Poolbadaren
- Piloten
Ja kara vanner, jag har precis kommit hem fran en liten tur till Hunter Valley, ett vackert vindistrikt 2 timmar norr om Sydney. Behovde komma bort fran storstan o bokade en tur pa tva natter. Forsta dagen var det vintur, besokte fyra vinerier (eller vad nu kan tankas heta pa svenska) dar vi fick prova massa olika sorter o kulorer (ok, tva kulorer men anda). Hojdpunkten kom pa sista stallet dar man kunde prova ol! Var lite lagom trott pa vin sa lite frasch nybryggd ol satt dar den skulle!
Kvallen agnades at pizzalagning o lite mer vindrickning.

Dag 2: hojdpunkten pa resan... jag bokade in mig pa Fly a Plane! Och det gjorde jag! Varldens minsta flygplan, det var jag o piloten som fick plats, jamte varandra och valdigt tatt intill, lyfte jag upp i luften alldeles sjalv!! Ja, han hade ju naturligtvis egna spakar o rattar som han kunde anvanda om jag misskotte mig, men jag lyfte det! Inte helt felfritt och kanske inte snyggaste starten, men upp kom vi!
Sen fick jag vila en liten stund, sen var det dags for tricksen! Jag fick svanga valdigt brant ett helt varv runt! Vilket jag oxa klarade helt sjalv. (dock med standigt upprepade fragan: ARE YOU SURE?!?)
Sen gjorde piloten lite trix, en valdigt otack spiral rakt ner (jag skrek val kanske lite) och sedan rakt upp i luften sa jag blev tyngdlos o sen ratt ner. (aterigen lite hojda utrop)
Det var sa roligt!! Landningen styrde jag upp, svangde sa fint i en vid bage sa vi kom ratt framfor banan, men sjalva landningen overlamnade jag vackert till min pilot..
Senare pa kvallen traffade jag honom o hans pilotkompisar pa den lokala puben, fick da reda pa att man faktiskta kan gora loop med planet, jag fragade latt argt varfor jag inte fick gora det, da upplyste han mig om att jag faktiskt fick va uppe i luften tio minuter langre an alla andra, hade betalat for 25 minuter men va uppe 36... hehe maste va for att jag var sa duktig! :)
Tillbringade resten av tiden vid poolen!

Och idag har jag legat pa stranden. Underbart vader. LOVE IT!!
Ska forsoka fa in lite kort pa mig o mitt flygplan..
Ha d gott!!
Kramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kan man säga annat en att jag är duktigt avis nu..... och stolt av dig att klara detta.


Ha det gott.

kramisar
Doris