torsdag, februari 08, 2007

MORA
Ja, nu befinner jag mig i Vasaloppsstaden, I fädernes spår eller vad det nu står på jätteskylten ovanför målgången. Jo jag har spanat in Moras stolthet, gick visserligen aldrig under själva grejen, men jag såg det som jag sett på tv! Mäktigt! Eller..?
Jobbar natt på en gynavdelning här, hade en natt till o börja med, sen var jag ledig en och nu jobbar jag tre nätter innan en sju timmar lång tågresa hem på lördag. Än så länge har det varit lungt här. De flesta av personalen har väl fått klart för sig nu att jag inte är barnmorska, det trodde dom i början. BB ligger runt hörnet och händer det någonting är det tänkt att jag ska kunna rycka in. Ja, hahaha jag vet väl vart jag ska rikta uppmärksamheten om en förlossning är på gång i alla fall!

Är det någon som undrar hur kallt det är? Det är j ä t t e k a l l t ! Fruktansvärt kallt! Minus 15 grader på dagarna och i morse var det minus 22 grader. Mysigt! Och snö så klart.

Minus 22 grader!!!
Mitt mål för idag var att ta mig in till city (utan att frysa bort näsan) och hitta Mora choklad. Jag hittade denna lilla affär, köpte mig otroligt dyra praliner (dock även otroligt goda) och tog mig därefter hem igen. Bor i en mindre lägenhet, egen toa, gemensamt kök o dusch. Helt ok, jobbar ju natt så jag behöver inte slåss med andra för att få min morgondusch! Utanför mitt fönster, en bit bort, har jag ambulansen. Har trots upprepade spaningsförsök inte sett några ambulansare med bar överkropp, men skam den som ger sig!

Till helgen ska jag vila upp mig.. Förhoppningsvis få någon annan kass Melodifestivallåt på hjärnan.. har haft Addis Black Widdows fruktansvärda låt i huvet fyra dagar nu!! Jag hatar den, hur kan man sjunga så falskt?!?!

Heja Anja, jag visste väl att hon kunde när det gällde!! GULD!

Inga kommentarer: