fredag, februari 09, 2007

Ojojoj... nu har jag för första gången i mitt liv varit med om en förlossning! När jag fick reda på att BB här runt hörnet hade tre blivande mammor inne förmedlade jag ganska odiskret min önskan om att få vara med om en av dem, och det var ju inga problem! En förstföderska, krystade en timme o sen hade jag lite tårar i ögonen, en jättefin pojke kom till världen! Då var redan nästa mamma på väg, så då behövdes jag helt plötsligt som hjälp så där fick jag hjälpa (eller kanske mer stå i bakgrunden utifall att barnmorskan skulle behöva hjälp) en till liten pojke att titta ut! Helt otroligt! Och min lilla lilla låga av barnlängtan som jag börjat få, slocknade ganska brutalt där och då, men det var inte så farligt som jag trodde ändå. (oj vilken fin liten vers det där blev!)

En natt kvar efter denna, det går bra här uppe! Igår morse var det i och för sig 22 minusgrader... brrrrrrrr!!!!!!! Jag ställer klockan på dagarna för att få se det viktigaste från Åre, såg vårt fina guld idag tex, och imorgon är det Anja! Ser även mycket fram emot att få se Byggmark tävla i slalom, såg ju lite idag på kombinationen och herregud vad det gick undan! (Söt är han oxå!)


Bebisar är goa små varelser!

Inga kommentarer: