lördag, februari 03, 2007

Tillbaka i Sverige.
Resan gick jättefint, det tog väldigt lång tid att komma hem, fick sitta fem timmar i ett iskallt Wien och vänta, men det gick bra. Filmerna på flyget var inte helnya, mer dvd-aktuella, men likväl filmer jag inte hade sett så det var ok. Maten var.. ja ni vet hur flygplansmat är. Hälften av det vågar man inte ens peta på. Men brödet är ju gott! Och teét likaså. Som tur var drack min granne närmast gången också mycket té, så hon behövde springa o kissa lika ofta som jag!
Efter nervöst väntande på mitt bagage (lyckades ju överstiga bagagegränsen med 16 kilo...) (jamen jag har ju talat om att jag handlat en del kläder!!) tog jag mig ut i ankomsthallen där mamma o pappa väntade! Oh så skönt att se dom igen! Och oh (eller kanske mer en svordom där) va kallt det var!! Jag kom ju i mina fina flipflop med nypedikyrerade naglar och jag är lycklig över att inte tårna ramlade av!
Två dagar tog det innan jag stack ut näsan genom ytterdörren, tre dagar innan min fina solbränna trillat av. (jag är övertygad om att det var snön som blekte bort den)
ISKALLT!!
Hemma väntade en jättefin snöhäst, snögubbe och snölykta, och en lapp på dörren från Maja! Mina syskonbarn är ju helt underbara!
Lite kalas dagen efter med mammas goda mat!
Och sedan började paniken efter jobb. Hur ska jag kunna överleva utan pengar?? Har ju en del utgifter som inte bryr sig om att jag inte har något arbete.
Dags att ringa Nurse Partner!

Så först tänkte jag att nu är det väl dags att avsluta bloggen.. men jag har den ju lite som en dagbok, så jag har faktiskt bestämt att fortsätta blogga! Och om det är någon som vill fortsätta läsa så välkommen!

Nu befinner jag mig i Simrishamn på en medicinavdelning, jobbar natt. Privatsjukhus och en endaste avdelning finns här. Min. Så om något händer.. attans! En sköterska till på rehabdelen (som jag skulle vart på men nej då, jag "är ju iva-sköterska") och en undersköterska som hjälper oss båda. Synd att de andra två inte kan hjärtan och läsa av monitorer, för det kan ju inte jag heller! Men det tror dom att jag kan! Så jag sitter lite då och då och begrundar monitorn med hjärtrytmerna och mumlar "normal rytm där ja" och "hmm.. fladdrar lite nu" för mej själv. (det är ju ingen här som fattar ändå)
Än så länge har det gått bra, pepparpeppar. En natt till här. Har fått en jättefin lägenhet, tre rum, badkar, stort kök, tv och alltihop så där ska jag sova gott imorgon.
På måndag drar jag till Mora och en gyn-avdelning, fyra nätter på fem dagar. Tror jag ska ta nästa helg ledig... Kommer vara helt slut! Det tar en stund att ta sig till och från Mora kan jag tala om!
Dom är redan på mig och vill att jag åker till Norge, vilket jag vill, men måste vänta på norskt leg innan. Där finns det pengar att göra! Jag gör bra med pengar här oxå, 50 % bättre lön än en vanlig tjänst!!! Heltid då. Och det gäller ju att dom har uppdrag till mig. Sen förstås.. den lilla detaljen med resor över hela Sverige drar ju ner det hela.
Men vill man ha pengar till att göra sig fin får man lida pin!!

Natti natt!

Inga kommentarer: