söndag, april 15, 2007

Potatis-alien

Andra natten av fyra snart gjord, sen ska jag vara ledig en hel vecka!! Kan inte sluta tänka på det, det kommer bli så skönt! Men den underbara vårvärmen som just nu förgyller min vardag (djup ironi här, jag sover ju som ni vet hela dagarna...) kommer väl säkert att försvinna lagom till, låt oss säga tisdag eftermiddag! Idag steg jag i alla fall upp halv fyra och tog mig ner till hamnen, vilket för övrigt verkar vara innestället här bland tonåringarna... Hittade ett café, köpte bakpotatis med skagenröra. Åtminstone skulle det va en potatis till, det var lite svårt att hitta den under jätteberget av skagenröra. Mådde smått illa efter d jättelasset...

Och min kladdkaka har jag fått, Doris o jag hittade den större versionen vilken vi systerligt delade på mitten och avnjöt med vispad grädde. Tittade på The Holiday vilken jag varmt kan rekommendera om man vill ha en romatiskt söt film!


Har kommit igång och springa lite nu. Eller ja, röra-mig-framåt-i-snabbare-takt-än-när-jag-går är väl mer passande beskrivning. Inte så lång runda men ändå. Man får ju börja nånstans! :)

Det luktar mer vår här i Skåne.
Skåningar är högljudda. (Eller det är kanske bara jag som är ohögljudd) Och väldigt trevliga.

I natt har det inte varit lika stressigt som igår natt, har tittat på hela Alien! Den var äckligare när jag var yngre. Fortfarande väldigt stressad över om huruvida hon ska komma ihåg att ta med sig katten eller inte. Trots att jag mycket väl vet hur storyn utvecklar sig.

På Simrishamn sjukhus kan ingen höra dig skrika... (för personalen kollar på film hahahaha)

4 kommentarer:

Anna Dora sa...

Personalen hör säkert inte patienterna för egna skrik över filmen............

Vår, underbara vår har också kommit till Karlskrona, shorts är inne denna helgen alla längder fungerar.
Mmmmmm kladdkakan..........

Hoppas du får 2 fina nätter till
Doris

Anonym sa...

Såg en reklam för din kladdkaka idag, skrattade faktiskt ganska gott.
Så är den: Grattis alla småländska snåljåpar! Nu slipper ni dela med er. Känner du litet påhopp där?

kram
Doris

Anonym sa...

Hejsan!
Jajjemän, du har alldeles rätt, skåningar är högljudda! *skrattar*
Kramar från Lina

Jessica sa...

Tss..jag har ju förklarat hundra gånger, det handlar inte om snålhet, det kallas att vara ekonomisk!!!
Ja kusin, du borde ju ha lite inside information vad gäller skåningar hihi.. :)