tisdag, april 10, 2007

En påsk i Simrishamn... jaja, det kunde varit värre! Jobbet är helt ok. Förutom att jag tillbringade kanske hela påskafton med att försöka få min patient att INTE rymma från avdelningen för att ta tåget till Tomelilla... Det som däremot kändes jättejobbigt var följande: Jag går in på ICA Cityvaddenuheter på fredagen. Får då provsmaka kladdkaka, Frödinges enportionsfärdigattätaojättegod! Köper en. Tänker nöjt när jag väl ätit upp den hemma att det måste jag köpa en imorgon så jag kan fira lite påsk jag oxå när jag slutat mitt pass! Så glad i hågen (och otroligt sugen på kladdkaka) går jag på lördagen till nämnda affär. Och vad finns i kyldisken? Inte någon kladdkaka inte. Nä för de har de giriga skåningarna köpt sluuuuuut på!!! Kvar finns fyra stycken ostkakor! OSTKAKOR!! Eller för att smälta in: uuuooossstkaauuukooouuur! Så folk bjuder hem släktingar på påskbord, ok? Och bjuder på fika, ok? Inte fan bjuder man väl på enportionsfärdiglagade kladdkakor? Man bakar väl en stor kladdkaka?? Och låter dom stackarna som sitter ensamma och som är sugna på kladdkaka köpa enportionskladdkakorna!!!
Jag är mycket upprörd över detta. Mer kladdkaka till Jessica!! (ropade stolt rösterna i hennes hjärna)
Hade ju tänkt äta på kinarestaurang oxå. Men jag ändrade mig när jag, efter att ha fått gå ned till källarplan för att hitta stället, såg en person sitta o äta och de andra två som befann sig där satt vid spelautomaterna o spelade. Jag kände att nä, inte mysigt. Så jag letade upp ett finare ställe, och beställde in fin spätta! Sedärja! Men fisk är ju så gott!!

Nu sprang dom in här o frågade om jag ville va med om lite action...klart jag vill d!!

Inga kommentarer: