måndag, juli 23, 2007

60 timmar per vecka, det tycker jag ær bra! Det blir lite mindre dessa två sista, som det ser ut nu, men det ær ju alltid skønt att ta det lite lungt oxå och bara jobba vanliga pass! Det har flyttat in en ny tjej i min lægenhet nu och hon ska vara på samma avdelning som mej, så vi får ju slåss om extrapassen. Hon får dom sækert eftersom hon nyss har kommit. Men det ær ju inte så att jag inte har jobb, varje dag jobbar jag ju, men dubbelpass ær alltid fint liksom :)
Hon verkar lite speciell denna nya, eller jag vet inte, men hon låste liksom om sig nær hon la sig igår kvæll. Precis som att jag skulle gå in å sno hennes grejer nær hon ligger o sover eller vadå? Jaja, får prata lite mer henne innan jag dømmer henne totalt antar jag!

Hade tænkt lægga en stor summa pengar på ett par assnygga støvlar jag hittat hær, men dom satt inte perfekt så jag ska faktiskt ha lite karaktær och INTE køpa dom! Ska hitta några hemma i stællet, får væl åka landet runt tills jag hittar dom ultimata støvlarna! Dæremot har jag køpt byxor. (halva priset, ge mig en chans!)


Annars har det gått bra att jobba, har ju det lite stressigt emellanåt men återigen, skillnaden ær ju enorm mot Sydney, hær har jag bara några enstaka patienter typ så man hinner ju liksom med! I helgen har jag varit på gastro, dom hade sagt fel tid till mig i lørdags, så då fick jag va extra och igår var det kolugnt så det har varit en bra helg!
Inte mycket mer att rapportera, det har varit fint væder en dag annars regnar det. Jag ær en enda stor kolhydrat før tillfællet, æter bara pasta och mackor. Och yoggi (och choklad) Men så får det vara, før jag tænker inte lægga en førmøgenhet på svindyr mat!
Ska børja træna nær jag kommer hem. (och denna gången ska jag faktiskt det oxå!)

Usch, det kænns långt med två veckor till, men det kommer nog gå fort, jobbar natt till helgen, då springer ju alltid dagarna och nær det væl blivit helg ær det bara en vecka kvar! Sen ska jag vara leeeeeeeeeedig!
PUSS!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman, skönt att höra att det är nån annan en jag som jobbar mycket. Jobbarkompisarna oroar sej för mej, de tycker jag jobbar för mycket, men jag ska ju ut o resa sen=) Var på ambulanstransport i helgen o killen var jättesugen på att åka til Oz och jobba, jag får kanske lite info från dej hur han ska göra.
Nu är du snart hemma igen.
Ha det gott
puss

Jessica sa...

Just d ja, skulle ju maila om det oxå, han kan væl høra med professional connections, profco.com Dom åkte jag med. PUSS!