söndag, juli 01, 2007

Jag har blivit förkyld. Det är jättejobbigt. Jag hatar att vara förkyld. Jag uppskattar förmågan att kunna andas genom näsan, jag tycker det är helt ok och vill inte bli av med denna förmåga. Nu kan jag inte andas genom näsan. Nu tvingas jag sitta med munnen öppen som en annan tönt för att få luft. Om det inte går förbi nån sötnos förstås, då får man ju hålla andan liksom så att man ser lite intelligent ut! :) Problemet blir ju att efter en liten stund blir det hela så där lite ansträngt.. I alla fall, jobba när man är sjuk är inte kul. Att ta blodtryck på någon när man är förkyld är absolut INTE kul, för man står framåtlutad och rätt som det är känner man snoret på väg ut genom näsan, och det skulle ju inte vara så kul om det droppade ner på patienten. Dom är det ju redan synd om liksom. Så vad gör man? Kastar sig mot pappret vid handfatet och försöker se oberörd ut när man diskret torkar sig om den sönderfrätta näsan. Ja, snyter man sig tre gånger i minuten blir den röd och sönderfrätt.
Äckligt inlägg? Jag har inte tvingat dig att läsa!
Tyck synd om mej och skriv något snällt :)

Snorig puss från en sjuksköterska som är ledig en vecka!

4 kommentarer:

Elinpelin sa...

Heeeej!!
Jag tycker synd om dig!! Sätt dig över en gryta med vaaarmt vatten och släng en handuk över huvudet så kankse det blir bättre!! Krya på dig!!!

PUSSSSSSSSSSSSSS :P

Jessica sa...

Tack Elin!! Jag får testa ditt trick, jag gör vad som helst bara jag kan andas igen.. :)

Anna Dora sa...

Krya på dej, du får inte bli sjuk nu. Du får göra som Elin säger, eller hitta nån bastu o låta förkylningen svettas ut.

Sköt om dej
pusssssss
Doris

Anonym sa...

Har dom inga datorer i Stavanger. Eller jobbar du kanske jämt? Hoppas du har det bra och alla är snälla mot en stackars svensk sjuksköterska som tar allt jobb=)

puss o kram
Anna Dóra