tisdag, oktober 16, 2007

Man får ju trots allt ett litet hopp om Sverige när de här "Stureplansprofilerna" nu faktiskt blev dömda och får fängelsestraff. Hela det här systemet och tänket om att det skulle kunna vara tjejens fel att hon blivit våldtagen är så stenålders och pinsamt att jag bara inte kan förstå hur man i Sverige på 2000-talet kan ens luta åt den åsikten. Det är aldrig aldrig aldrig tjejens fel, hur än omständigheterna är. Ett nej är ett nej även om det har varit ja ja ja innan.
I rättegångssalarna tvingar de tjejerna att svara på hur många sexpartners de haft, hurdant sex de har haft, om de varit fulla, vad de haft på sig osv. Man tycker ju att det kunde vara ganska relevant att även fråga killarna om de var fulla, deras sexvanor men inte ens om de tidigare varit anmälda för våldtäkt anses detta viktigt. Märkligt.

Klart att man är medveten om vad det innebär om man har en kort kjol på sig (killar tror att det är ok att tafsa, dryga sig m.m., ni tjejer vet vad jag pratar om, och säkert grabbarna oxå), det är synd att det ska vara så men alla tycker likadant. Både killar och tjejer och gamla och unga. Och därmed så gör man alltså klart att killar inte kan tänka själva, dom är helt enkelt dumma i huvudet. Man ska passa sig för alla killar, för visar man sig i en kort kjol kan dom missförstå och tro att man vill bli utnyttjad. Så krasst är det.
Själv känner jag att det spelar ingen roll hur många gånger jag har sex med en kille eller hur många jag har sex med, den gången jag säger nej, hur full o lättklädd jag än är, då är det nej.
Hoppas alla tjejer som råkat illa ut vågar anmäla trots all skit dom får ta efteråt.

Inga kommentarer: