söndag, december 02, 2007

Man vet att det är för länge sen man bloggade när man knappt kommer ihåg lösenordet.. Men jag planerar för fullt att köpa en dator! Snart!

Åh va det är mysigt med jul! Jag har julpyntat helt färdigt, med tomtar o allt, hängt upp julgardiner i köket och köpt röda ljus! Har tom en liten julgran som lyser upp så fint, och jag har helt klart kvarterets finaste julstjärna i fönstret! Det är den allmänna uppfattningen i alla fall har jag förstått, i alla fall om man frågar mig!
Nu väntar jag bara på att få i mig lite glögg, saffransbulle har jag fått idag, och så lite pepparkakor oxå! Tryffel ska jag mixa till också är planen.
Men det är möjligt att jag inte hinenr nåt av det, ev ska jag ju till Norge. Har fortfarande inte fått något besked. Däremot har jag nu fått reda på att man inte får jobba på avdelningar där jag varit med bemanningsföretag, så Växjö känns ju inte som det går då. Men vi får se. Har slängt iväg en ansökan till Karolinska postop. Lite för att känna om man är något attraktiv. Har oxå skickat mail till Sahlgrenska. Vill helst till Göteborg. Känner ingen i Stockholm, och så är jag ju inte precis en innemännska så jag kommer väl bli helt utstött där med min småländska blekingedialekt! Hahaha!

Nåja, jobbat helgen i Vö nu, en natt kvar, har vart helt ok. Kvällen igår började starkt med sanering av utsöndrade kroppsvätskor först från ena hållet och sedan det andra. Härligt jobb man har! :)

Längtar tills om en vecka minus åtta timmar för då är det inte alls långt kvar tills jag får mitt efterlängtade julbord!!
PUSS!

Inga kommentarer: