tisdag, augusti 12, 2008

Pensionsspararmötet skulle ta en halvtimme till en timme sa han först. Är det mitt otroliga pensionsspararintresse som gjorde att det tog en och en halv timme?! (han sa att det var för att jag var så trevlig men jag är skeptisk) Men nu jävlar sparas det för fullt! Nu kommer jag få jättemycket pengar när jag pensioneras om 38 år. Otroligt motiverande.
Det allra mest roliga som jag inte kan släppa riktigt är att enligt hans lilla uträkning som man kunde göra (som dessutom hade budgeterat 500 kr/mån till kläder och skor, gulligt..) så kommer min månadslön när jag är 64 år vara 38 000 kr. Påpekade flera gånger att en sådan astronomisk summa kommer en sjuksköterska aldrig ha, om det så gått 38, 138 eller 238 år. När jag kommer till 28 000 ska jag gå in till honom med min rullator och visa sanningen! Sitter väl han där och skrattar åt att jag lagt precis alla mina besparingar och pensionspengar i Swedbanks händer... Hoppas dom inte kursar...

Inga kommentarer: