tisdag, februari 10, 2009

Hönsmamma? Krokodilmamma...

Brorsan: Så nu ska du till Miami snart?!
Jag: Ja fan det ska bli så jävla roligt!!
Mamma: Muttermutter usch prata inte om det nu!
Jag: Vad är det nu...
Mamma: Ehh ja, JA du vet väl att det finns krokodiler där?!?!
Jag: Ok..
Mamma: Ja dom tar sig in i husen!
Jag: Varför skulle dom gå in i huset..?
Mamma: (väldigt övertygande) För att det är så mycket plats där!
Jag: Så det var därför fiskarna hoppade upp på land, det var för jädra trångt i havet liksom! (hahaha jätteroligt ju)
Mamma: (skrattar inte alls) Dom går ju runt på gatorna också!
Jag: Ok.. men alla andra som bor där då?
Mamma: Jo men dom vet ju att det kommer en krokodil!
Jag: .................

Det intressanta i detta samtal är ju att min mamma tydligen tror att jag och min kompis kommer gå fram till den vandrande-på-gatan-krokodilen, peta på den och fråga varandra: Nä va häftig, vad är detta för ett djur??

1 kommentar:

Tizzel sa...

Haha!! Hon är rolig din mamma! :-)
Säg till henne att jag har passerat Miami - och jag kom levande därifrån! Kan JAG så kan DU!!!