måndag, juli 24, 2006

Sa blev man sjuk pa riktigt och var tvungen att stanna hemma utan lon tolv timmar.. Sa dar fick jag! Nu har jag inte rad att fuska mig sjuk nar jag ville ga pa den dar konserten, sa jadra typiskt!! Hade bara tre stycken som jag kunde ha bytt med, men ingen av dom ville eller kunde. : ( Far se hur jag gor, kanske kan jag leva spartanskt en vecka eller tva..
Men det ar svart, sitter just nu och skriver inne i city, har spenderat nagra timmar med att vilja shoppa i alla dessa affarer, det ar helt hemskt! Allt finns och jag vill ha allt! Men jag forsoker ha lite karaktar, har bara kopt en bok och lite vykort!

Gick battre att jobba i helgen, trevligare manniskor och lite lugnare tempo. Men jag lyckas verkligen krabba till det ibland! Hela stamningen pa avdelningen ar knepig, allt gar ut pa att inte fraga nagon om hjalp, gor man det tar man deras tid och det tycker dom inte om! Jag har forsokt att intala mig att det spelar ingen roll om nagon annan tycker att jag fragar for mycket eller tar for lang tid pa mig, sa lange allt blir ratt och patienterna tycker att dom har en bra sjukskoterska ska jag vara nojd. Och det tycker dom, det marks att det inte ar ofta nagon har tid att prata med dom, det ar uppskattat om man ger tva minuter bara! Sa jag forsoker som sagt leva pa positiva kommentarer fran dom jag faktiskt jobbar for! Och strunta i oversjukskoterskan som ar en riktig bitch!


Har inte varit ute pa lange nu, sa pa onsdag ska jag och Emma partaja lite tankte jag. Jobbar nasta helg (igen, nagon som ar forvanad??) och helgen darefter oxa. Tre helger i rad. Jippie. Sen ledig en i alla fall! Men a andra sidan far man ju lite ob och det behover jag! (med tanke pa alla fina klader jag har spanat in.. och vaskor.. och skor..)

Internetcafet jag hittat nu har spygrona vaggar och rosa bas. Nice! Men det var billigt, och det luktar inte spya som det jag brukar sitta pa! Sa man far vara glad!

Kommer inte stanna langre an januari! Ska bli sa underbart att komma hem igen!

Kramar jessica!

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Du får väl lära dom hur svensk sjukvård fungerar. Samarbetande personal som alla har samma mål, att ta hand om patienterna. Fortsätt ge dina patienter dom 2 minuterna det är uppskattat och dom får känsla av att nån bryr sig.
Du gör helt rätt.
PUSS PUSS
Anna Dora