tisdag, juli 04, 2006

Nu har jag klarat av min forsta dag pa jobbet! Det var valdigt stressigt och jag hann inte se patienterna speciellt mycket men det var i alla fall kul! Jag gillar mitt jobb, det ar ju ett som ar sakert! Borjade jobba klockan sju, inser till min fasa att jag har ansvaret for tio patienter tillsammans med en sjukskoterskestudent... tja.. ni forstar att det kandes lite halvjobbigt. Som tur var var han jatteduktig och tog hand om patienterna, typ tvattade dom och sant. Jag hade fullt upp med att springa och dela ut mediciner. Klockan tva tvingade han ivag mig pa lunch, sedan tyckte jag att det var dags att lasa vad alla sjutton lakare, socialarbetare, sjukgymnaster osv hade skrivit for anteckningar om patienterna. Inte precis sa att dom kommer och talar om for en om det ar nagot som ska handa eller goras.. Helt plotsligt kom en av mina patienter och sa hej da och tackade for sig, jaha.. hej da.. kul att man far reda pa nar dom ska hem.. Hade han inte kommit fram till mig kunde jag ju sprungit dar och letat en stund..
Summan ar i alla fall att det gick helt ok.. jag glomde bara bort en viktig sak, och det var egentligen inte mitt fel, dom kunde ha talat om for mig att killen skulle ha mat i sin nastub, sa hade han sluppit svalta hela dagen.. hmm... : )

Helgen var lugn och stadad, football i fredags, laget jag hejade pa forlorade men det var ganska kul anda. Kunde ju sitta och reta upp mig pa hejarklacksledarna och deras ganska uppenbara atstorningar..
I lordags var jag pa marknad och sedan strosade vi runt lite i Darling Harbour, kakade pa restaurang och annat mysigt! I sondags var det jattefint vader, satt pa stranden, pratade med mamma och pappa, spelade biljard och traffade en svensk som gav mig lite vardefulla rad!

Ikvall ska jag se O.C (jag vet, jag ar saa glad over att dom visar det har) sedan ar jag ledig resten av veckan! Jobbar natt helgen, traaakigt men bra i peningsparande syfte!
Gymmet besoker jag, har standig traningsvark.. Men det ar nyttigt!
Till skillnad fran nar jag var i England sa ater jag extremt mycket.. eftersom jag bor sa billigt ar det sa latt att lagga pengar pa att ata riktig mat ute! Det ar sa gott, thai ligger hogt pa listan just nu!

Kampar pa med korten, men det tar san tid, sa det blir nagra stycken i taget!
Kramar fran koalornas land! : )

Inga kommentarer: