tisdag, juli 18, 2006

Storm idag.. Eller kanske mest inatt, jag trodde huset skulle blasa sonder!! Kanns som host, lite trakigt men det blir nog battre snart!
Har varit i Blue Mountains i helgen, i en iskall stuga tillsammans med typ tio andra personer. Jag var helt klart aldst.. Men det var kul, ganska lungt och stadat, hade nog vantat mig mer roj, men helt ok. Spelade lite spel, slappade mest. Harlig natur, det ar en bit upp i bergen, men ett besok nar det ar varmt ute ar nog att foredra...(dom struntar verkligen helt i isolering pa detta stallet!) Lordagen regnade det sa vi var inne hela dagen, i sondags var det battre vader sa da besokte vi en grotta med en valdig massa stalektiter och sant dar. Det var coolt! Maste ha varit helt otroligt att upptacka ett sant stalle!
Helgens hojdpunkt: Jag fick klappa en vild kanguru!! Forst sag jag fyra en bit bort pa en ang (stor uppstandelse fran min sida), sen nar vi korde hem var det en liten kanguru vid ett raststalle, sa jag fick mata den! Och klappa lite grann! Hihi, den var sa sot! Tog en massa kort! (de andra tittade pa med ett litet forstaende leende..)

Igar jobbade jag, hade den varsta arbetsdagen nagonsin! Har aldrig haft det sa stressigt och mott sa manga otrevliga personer! Bara for att man inte klarar av att jobba under stress behover man val inte vara otrevlig?? (jag ar valdigt duktig pa att arbeta under stress och anda klara av att vara trevlig mot personal och patienter! sa det sa) En av dom som jobbar dar, Sam fran England, sag typ hela eftermiddagen hur folk var pa mig for olika dumma anledningar, och nar vi gick hem sa han: ska du borja grata snart? Haha, inte direkt, men jag var sa otroligt irriterad! Men alla tycker visst likadant, han sa att han bara kom bra overens med tva personer pa den avdelningen sa.. Det varsta ar att man kanner att man inte gor ett bra jobb! Jag tillbringade tre fjardedelar av 12 timmar inne hos en patient, resten sag jag knappt!!! Och det ar sa skitigt overallt, det ar det varsta! Inte ens staderskan tycker det ar hennes jobb att plocka undan och stada, da har det gatt for langt!! Hon var oxa pa mig och gnallde over att hon inte fick komma in till patienterna for att stada nar doktorerna var dar inne. Hur ska jag kunna hjalpa det?? Killen nere pa rontgen gnallde pa mig for att patienten kom ner en timme for sent, jag hade inte ens hand om patienten jag var bara snall och erbjud mig att folja med ner for en skoterska var tvungen att vara med! Sa far jag skiten for det!! Visst, skyll allt pa den dumma svenska tjejen! (jag ar inte dum)
Tva manader kvar dar! Ska jobba tre helger i rad. Det ar jag oxa irriterad over. Sa jag ska for forsta gangen ringa in mig sjuk fast jag inte ar det! For jag ska pa konsert den kvallen! HA! Det kan dom ha! (anstranger inte dom sig tanker inte jag gora det!)

Nu ar jag i alla fall ledig till fredag, sa jag ska bara ta det lungt och trana pa gymmet (hehe) , ata gott (thai ar sa gott!!) dricka smoothies (alldeles for dyrt men jaja) och sooova!

KRAM!

Inga kommentarer: