söndag, juli 09, 2006

Todeloo!
Sitter pa jobbet, jobbar natt igen. Andra natten nu, alltid lite lattare an den forsta: inte lika trott, kanner patienterna och sen ar det betydligt lugnare pepparpeppar an forra natten. Det var nog det varsta jag varit med om, helt sjalv pa atta patienter fran klockan sju pa kvallen till halv atta pa morgonen! Hade jag bara kunnat be nagon om hjalp hade det gatt battre, men dom var sa tjuriga dom jag jobbade med sa jag vagade inte.. Sprang har som en jagvetintevad istallet.

Men det gar battre och battre i alla fall! En natt kvar efter denna, sen ska jag vila upp mig lite. Var ute i fredags, det var blixtekul! Forst gjorde vi en snabbvisit pa en gayklubb.. det var intressant, men vi gick snabbt igen! Sen akte vi till KingsCross till en superkul klubb o dansade o dansade! Jag var ju sa klart trott ganska tidigt, redan klockan tre pa natten, sa vi tog oss hem da. De andra stannade till sex. Jaja, man ar vek helt enkelt! Men jag skulle ju faktiskt jobba!

Stranden jag har precis i narheten ar sa mysig, jag har atit frukost dar nagra dagar nu. Koper massa onyttigt och lite onyttigt pa vagen ner sen sitter jag dar o tittar pa vagorna! Hara aven upptackt smoothies! Guds gava liksom! Jordgubbs.. o melon.. mmm... det ar sa gott! Jag kan dricka hur manga som helst! Ganska dyra dock!
Appropa dyrt, ar nu stolt agare av snygga stovlar och ursnygga stuprorsjeans!

Blev lite latt mobbad igar av sjukskotaren har som holl pa Tyskland och skrattade at Sverige. Har inte traffat honom sen lagen mottes, han trackar mig sa fort vi ses.. hmm.. hoppas Tyskland brinner upp! Forhoppningsvis kan jag se lite av finalen oxa nu inatt!

Annars inget nytt! Langtar tills Doris kommer ner! Har redan forvarnat folk att det kommer bli fest den helgen, sa ingen jetlag nu! Pa mandagen sticker vi ut i backpackerlivet!
AAhhh jag har ju sett varldens storsta kackerlacka oxa!! Gick dar fridfullt pa trottoaren da ett av loven helt plotsligt borjar springa mot mina fotter! Jag svar, det hoppet jag gjorde..!! Det var helt otroligt, Stefan Holm hade blivit impad! Den var sa jadra acklig, jag var tvungen att vanda mig om flera ganger for att se sa den inte forfoljde mig!! Men det ar bara att vanja sig, norrut ar det fullt av sana! blaaaaaa!!! Inga spindlar an dock!


Trevlig vecka, puss!

2 kommentarer:

Anna Dora sa...

Vad är det för rykten du sprider om mig? Jag förbereder mig för fullt för solen down under, har legat o solat o badat idag. Bara 9 veckor kvar till den stora festhelgen innan backpacklivet börjar.

Puss o kram
Doris

Anna Dora sa...

Tänk att vara lika förvirrad som Doris, det är så klart bara 8 veckor tills jag kommer=). Otroligt att du har varit borta en månad redan, så snabbt tiden går.

Förvirrade kramar
Doris