måndag, december 11, 2006

Arets fraga: Varfor har inte Jessica nagonsin tidigare gatt till en salong och fatt manikyr o pedikyr? Ja kara lasare, det finns helt enkelt inte nagot svar pa den fragan. Jag bestamde mig for att fixa till mina tar, for i denna staden har alla jattefina tar. Stod dar utanfor salongen och begrundade priser nar varldens minsta och sotaste asiatiska tjej kommer ut och fragar om jag behover hjalp. Jag berattar om mitt taproblem och hon fragar om jag inte vill fa handerna i ordning oxa. Nja, inte idag sager jag. Darefter ber hon om att fa titta pa mina fingrar, vilket hon far, och sedan sager hon hundra saker pa en gang som mer eller mindre gar ut pa att sa dar kan jag inte se ut. Sa det slutar med att jag sitter dar, i en urskon stol med inbyggd massage, en pytteliten tjej vid tarna, och en lika liten o sot vid handerna. Kande mig som en drottning! Och nu har jag varldens finaste tar! Tittar pa dom hela tiden! Fingrarna haller ju inte sa lange med tanke pa mitt yrkesval, men tarna ar sa fina!! So pretty!

Uppdatering Pip: Emma talade om for Pip i torsdags att vi skulle ha lite folk over och grilla. Varpa Pip sager att ni har blivit vrakta, ni kan inte ha fest! Jo det kan vi, har betalat hyra for en vecka till, om du kommer ihag. NI HAR BLIVIT VRAKTA! Jo, men vi bor har fortfarande. Det som sker har nast ar lite komiskt, Pip hotar nu med att hon ska ringa polisen om vi har fest. Och den ena med det tredje. Sedan forsvinner hon ivag. Efter en stund ringer den ena hyresvarden till Emma och sager generat att han inte har nagonting med detta att gora, vi far gora vad vi vill en fredagskvall men Pip har sagt at honom att ringa om festen. Emma forklarar att vi inte har tankt gora nagot annat an grilla osv och sedan aka in till stan, men att hon forstar varfor han ringer. Han ber om ursakt igen o hoppas att vi ska ha en trevlig fest.
Emma berattar for Pip att hyresvardarna inte hade nagra som helst problem med festen, att dom vet precis vad som sker, vilket gor Pip precis galen. Hon hotar med allt hon kan komma pa, men jag antar att hon vet att hon inte har nagot mer att komma med, for hon avslutar med att ga till mig o saga att om jag inte styr upp min idiotvan kommer jag inte fa mina pengar tillbaka.
Vilket jag naturligtvis inte bryr mig om.
Vi hade en mycket trevlig fest, polisen dok faktiskt upp utanfor var trappa (som befinner sig i en valdig skum grand dar polisen aldrig tidigare visat sig) men antagligen bedomde dom laget som stabilt och stack igen. Sa ja, hon ringde efter polisen. Satt inne pa sitt rum hela kvallen. Och ringde polisen.
Igar forsokte hon vara trevlig mot mig, och jag ar hovlig tillbaka, det har jag varit hela tiden utom nar hon kallat mig diverse saker, men om hon tror att vi ar vanner...

Vadret har ar sa ombytligt, underbart fram till klockan tre, sen en minut over ar det varldens askvader! For att sedan bli vackert igen. Men jag alskar denna stad!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jisses, du skulle ju kunna skriva en bok om det där eländet... Att det finns folk som orkar vara så bittra och ha taggarna utåt hela tiden!

Blir det något Luciafirande då? :)
Kramar från Lina

Anonym sa...

Jag känner igen detta med manikyr och pedikyr, det finns inget bättre.
Snälla säg att du skämtar, ringa till polisen.... detta var det roligasta jag hört på länge, man börjar undra hur era andra fester har slutat=)

puss
Doris