lördag, december 30, 2006

Gott Nytt ar allihopa! Hoppas ni far en riktig underbar kvall! Sjalv ska jag forsoka se fyrverkerierna bland regndropparna som tydligen ska osa ner over oss... Forhoppningsvis kan jag se smallarna, Sydney ska ju ha de basta i varlden sajer dom. Men a andra sidan sajer dom att sommaren har ar sa himla varm o fin, och det har jag minsann inte sett nagonting av! Kanske helt enkelt ar varldens basta logn dom har lyckats lura i alla.. vem vet?

Den svenska julfesten var jattetrevlig, jag lagade Jansson, som faktiskt var valdigt omtyckt, vi at kottbullar och sjong helan gar. Vi tittade, om an lite halvhjartat efter ett tag, pa Kalle Ankas Jul, och forsokte desperat forklara for narvarande ickesvenskar varfor detta var vart att se varje ar, om och om igen... Tomten kom till och med!
Och jag blev lite for engagerad i de svenska snapsarna.. och sen behover jag val inte precis detaljerat beskriva vad som hande..
Men det var kul! Dagen efter var val mindre rolig...

Snart dags att aka hem nu, det har gatt sa himla snabbt! Om ni nagon gang far chansen att aka hit, gor det, det ar en underbar stad, och folket ar sa harligt!
Har varit nara Operahuset idag, har nu obligatoriskt aven rort vid operahuset! Mycket stolt! Jag och storre delen av Japan...

Naja, allt for denna gang!
Ha d gott!!
PUSS fran turistjessica

Inga kommentarer: