tisdag, december 19, 2006

Den finska tjejen jag lart kanna, Bettina, gav mig en julklapp bestaende av riktiga pepparkakor och gloggmix. Behover jag beskriva hur gott det var med pepparkakor och hur mycket minnen det ar associerat med? Helt underbart! Ska blanda till mig lite glogg pa sjalvaste julafton tankte jag!

I sondags hade jobbet julfest, det var bouling (inte boule utan langboule typ) och barbeque. Australien och deras barbie (allt forkortas ju har).. helt underbart! Korvar och sallader o chips o allt vad dom kan komma pa!

Har aven fatt se den storsta spindeln nagonsin inomhus. Blixtestor! Satt pa vaggen ovanfor soffan, och jag lovar, det sag mig! Nar jag rorde mig rorde den sig, gjorde jag en snabb rorelse hoppade den till. Den forflyttade sig langre strackor nar jag tittade bort for en sekund. Hemska djur. Och ingen fara, jag hade mobilen nara sa jag har en liten videosnutt som visar att det faktiskt handlar om en riktigt stor spindel! Fraga systra mi och Doris som jag, i all julvanlighet, skickade videoklippet till!

Hur manga fagelarter kanner ni till som later som en galen apa? Tja, jag vet en och den hackar utanfor mitt fonster och haller konsert mitt i natten!!! Undrar om man maste ha vapenlicens i detta landet..

Det ar sa otroligt, dom har julkonserter vid stranden, folk sitter med picknickkorgar, kjol och linne och tomteluva pa huvudet, i stralande sol! Kanns mycket konstigt.
Idag ska jag soooola pa straaaanden!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lovar spindeln var äcklig och bamsestor. Om jag hade inte suttit på krogen hade jag säkert skrikit högt och slängt mobilen ifrån mig=)

Puss o kram
Doris