söndag, december 24, 2006

Var samlas alla svenskar i Sydney den 22 december varje ar? Tydligen -> IKEA. Jag akte dit, och har val aldrig varit sa omringad av svenskar som vill kopa pepparkakor och skorpor och lingonsylt! Kandes nastan lite olustigt att hora sa mycket svenska, hur ska jag klara att aka hem? I vilket fall, jag gjorde mina svenska inkop. Tyvarr hade dom inte allt jag hade hoppats pa, men jag kopte: Mjolkchoklad, Daim, Dumleklubbor, Lingonsylt, Singoallakex, Pepparkakor, Graddsas, Nyponsoppa och Matjesill. Tankte kopa kottbullar oxa, men jag kommer ju faktiskt fran Smaland, kottbullar kan jag gora sjalv!

Nagot annat jag nu har gjort sjalv ar Janssons frestelse! Ska idag, 24/12, pa svensk julfest har i Sydney! Och fick tilldelat mig att ta med denna matratt. Som jag aldrig har gjort innan, men jag hade en ganska god aning om hur, och efter kontroll med mamma har jag nu tillverkat en frestelse. Hoppas nu for allt i varlden att den smakar nagot sadar gott!!

Vaknade denna julafton till ljudet av regn. Kandes som hemma! Men kanske det kan klarna upp lite. Saknade den obligatoriska skinksmorgasen!! Hoppas nagon har gjort julskinka till festen..
Alla firar ju jul imorgon, oppnar paketen da osv, men jag ska oppna mina ikvall!

Tack for julkorten som jag har fatt allihopa!

Hoppas ni far en riktigt God Jul, tank pa mig nar ni ater alla godsaker, och sniffa lite extra pa granen, jag har ingen granlukt har dar jag befinner mig..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman GOD JUL hoppas du får det riktigt trevligt. Man kan vänja sig vid svenskan jag lovar, du ser hur länge jag har varit i Sverige.

puss
Doris