måndag, december 04, 2006

Jaha, det blev som jag trodde, ohallbart dar i huset! Pip anklagade mig for det ena och det andra (hon har en otrolig talang for att overdriva saker o ting..) Anyway jag var ju pa Emmas sida och det tyckte hon inte om. Emma och jag bestamde oss for att flytta ut, ordnade annat boende, hade aven en bestamd kansla av att Pip skulle forsoka fa oss ut darifran anda.
Och mycket riktigt, nagra dagar senare (efter att hon tillbringat underbara solskensdagar inne pa sitt rum) kom hon med ett vrakningsbrev. Och det var ju inte lite roliga saker hon kommit pa!! Jag var sen med att betala hyran (har jag aldrig varit) respektlos mot andra hyreskamrater (ehh..) har en ovilja att genomfora mina hushallsuppgifter mm. Och detta kommer fran tjejen som aldrig diskar nagot efter att hon har anvant det, utan fore hon ska anvanda det. Jaja, det ar helt otroligt. Sa nu gar hon omkring och tror att vi kommer stjala mobler och liknande, tex tror hon att jag ska ta min madrass jag sover pa (det ar den samsta madrass jag nagonsin haft..) och hon har kedjat fast sin cykel till var grill. Cykeln ar orange kan jag ju tillagga. Och hon har sagt till Emma att hon hoppas att vi inte kommer att forsoka forstora nagot nar hon visar runt andra i lagenheten. (varav jag genast ser mig sjalv hoppandes framfor dom sjungades nah-nah-nah-naah hahaha)
Det absolut roligaste av allting ar att i detta mycket formella brev, underskrivet och allt, har hon skrivit att vi ska lamna lagenheten den 16/12. Vilket passar oss utmarkt. Men dom om var forvaning nar Pip kom till Emma och sa att hon gjort ett misstag (det ar antagligen forsta gangen hon har erkant detta). Vi ska vara ute den 15/12, hon skrev fel. Attans! Och sa har hon skrivit under och allt. Ajajaj, ja nu vill ju inte vi vara tjuriga eller sa, men... : ) Och aven om hon hotar med att vi ska betala tva veckors extra hyra (jag vet, hon ar helt sjuk) om vi inte lamnar huset den 15de sa.. tja.. det star dar svart pa vitt, 16/12. Ska de va sa ska de va!

Vet ni hur mycket julkort det finns? VET NI HUR MYCKET JULKORT DET FINNS??? Det ar helt otroligt!! Jag vet inte hur lang tid jag tillbringat i kopcentret och bara tittat pa alla julkort, dom ar sa fina! Jag star dar bland julpynt (vilket oxa ar helt otroligt glittrande och underbart) lyssnar pa julmusiken och bara myser. Har sett tomten oxa.. Men ingen sno..

Hoppas ni hade en mysig forsta advent, jag gick pa bio!
Kramar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gumman. Vad tråkigt att det blev så. Hur ska jag göra med julkortet?

Sköt om dig.
puss o kram
Doris