tisdag, maj 15, 2007

Vilken katastrof, hur röstar folk egentligen?? Jag har ingenting alls emot vinnarlåten, jag tycker den är asbra, men det fanns ju andra låtar som fick alldeles för mycket poäng! Trumslagarflickan t.ex! Och flera andra. Vi satt o vevade frenetiskt med våra flaggor, minsta svenskt i rutan så hejade vi, men stämningen dök ganska brutalt, iaf för mej, när hon sjöng låten andra gången. Ingen partylåt liksom.. Men så är d, tur att vi har grannländer i alla fall! :)

Sitter i Simrishamn. Började dagen klockan fem, ner med Doris till Malmö, sen hem med Doris bil. Hemresan gick helt ok. Hade en galen busschaffis efter mej som vägrade förstå att jag inte ville ha honom 5 cm bakom mej. Hjälper ju liksom inte att tvätta rutan lite lägligt heller, det märker ju inte han! Hemma innan tolv, sen iväg igen. Man blir ju bekväm när man har tillgång till bil... Så jag körde helt enkelt ner hit. Nu kommer sammandrag från denna lilla resa!
Färden börjar lyckligt.

I ungefär 2 km. Sen försöker en något äldre herre (typ 175 år) döda mej när han tänker smyga (läs svänga utan att titta åt något håll överhuvudtaget) in i min fil. Döda vinkeln någon?? Tur att jag förutsåg detta så fort jag kom nära nog att se hans buskiga ögonbryn. (syntes liksom bakifrån!)
Närmar mej Ronneby. Där har en långtradare lägligt vält och tvingar därmed alla att köra genom Ronneby istället för på den fina motorvägen. Detta kunde gått fint och smärtfritt om det inte varit så att hela Ronneby håller på att renoveras. Vägarbeten överallt med andra ord. Och sen har dom placerat ut gupp på vägen lite här o var, vilket inte bekymrar mej i en liten bil men som däremot tvingar alla långtradare att sakta ner till
0,5 km/h och krypa över nämnda gupp. Ungefär här inser jag att jag redan är kissnödig. Med 16 mil kvar att köra. Och jag hatar att kissa på vägkrogar. Finns inte. Var tvungen att stanna efter jag lämnat Doris, hittade en Statoilmack, men det är tydligen ingen garanti för att toan är ren. Låt oss ej gå in på detaljer, men jag är övertygad om att personalen har en annan toalett.
Färden går vidare.
Vad jag hatar när jag kör bil:
- när folk inte planerar sin körning utan måste trycka sig emellan mig o en annan bil när två filer blir en

- när folk inte har förståelse för att ibland kan man missta sig o då måste man lite smidigt o obemärkt slingra sig mellan två bilar
- när folk lägger sig 2 cm bakom mig o vägrar inse att om jag bromsar dör vi allihop
- bilar som sniglar sig framåt trots att jag gör allt för att hetsa dom att köra snabbare
- husvagnar som inte kör snabbare än mig
- husvagnar som ligger precis på gränsen för att att man ska lyckas köra om dom
- husvagnar
- motorvägar! Det är jättesmidigt men jag blir så stressad när det är mycket bilar!

Vad som då är helt underbart med att köra till Simrishamn är att efter Kristianstad svänger man helt plötsligt av från den hemska motorvägen och hamnar simsalabim på en underbar landsväg med bara massa gröna träd och gula fält runt omkring en! Förändringen är total! Även inom mej skedde en förändring, från att ha varit en förbannad liten tjej blev jag på en sekund en liten hoppande älva med ett ständigt leende på läpparna!
Slingriga vägar o fina hus.
Och jag insåg att min teori om att bussen tar enorma omvägar på sin väg till Simris inte alls stämmer, man måste alltså köra på dessa minivägar mellan kullarna för att komma dit!

Ah o nu är jag glad! (ok, kanske mest trött, men om man bortser från d)
Vad jag blev smärtsamt påmind om när jag väl körde in i Simris är att dom har kullerstenar. Jag har då alltså varit kissnödig i 160 kilometer.

Bästa radioprogrammet: Pang Prego på P3. Dom tog idag upp programmet Snygg Naken som visas på kanal 5 och dom hade precis samma frågor som jag!! Varför heter det snygg naken när allt dom får göra är att ta på sig kroppsstrumpor för att se smalare ut i nya kläder? Varför är programledaren så jobbigt närgången? Varför ser programledaren ut som han gör? Osv. Märkligt program. Pang Prego är askul däremot!

Dagens fråga: Kan man äta myror?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Visst, det är världens käk, kittlar döds-skönt i kistan!
(hehe, var ju bara tvungen...)

Skånes östkust är verkligen jättevacker!
Och om du av nån anledning skulle ha lite tråkigt nästa gång du åker där så kan du ju alltid räkna hur många gånger du åker över Helge å...

Kram från Lina

Jessica sa...

Oh, gör man det många gånger? Har inte lagt märke till en enda, men det kanske blir fler Växjöhållet :)
Ledig nåt tors el fredag? Jag hör av mig! :)