fredag, juni 16, 2006

GRATTIS MATTE PA FODELSEDAGEN!

Ny rapport fran landet langt ifran!

Forrgar kvall var jag pa pub med Emma fran England (jag har vanner hihi!), vi kollade in lite rugby (hellustig sport by the way) o drack lite ol. Men ingen sen kvall.
Igar var jag pa cruise i 2.5 timme utanfor Sydney hamn. Det var helt underbart, helt otroligt hur fint dom bor langs kusten!! Fast visst, man ska ju ha en sa dar 20 miljoner i fickan oxa.. Fick se delfiner igen, dom hoppade och lekte framfor baten, hur sota som helst!! Vi akte aven i en vik som man da inte ska bada i, for dar ar hajarna.. haftigt! Men jag sag ingen :( Har inte sett ett enda farligt djur! Ar lite besviken faktiskt, kunde val fatt se en farlig spindel iaf! Utomhus da, pa tryggt avstand sa klart!

Stallde tappert och inte sa lite patriotriskt klockan pa 04.58 i morse, var ju tvungen att se fotbollen! Och det var ju sa bra! Nar folk borjade ata frukost vid 06 fick jag lite skumma blickar, men nar dom fick se att det var Sverige som spelade blev alla mer intresserade. Alla vet namnligen att svenska fotbollslandslaget ar hur snyggt som helst! Och jag kan ju bara halla med! Jag har foresten dumpat Zlatan, jag tror han har vanstrat med nan bimbo, det stod i alla fall i tidningen att han ska bli pappa och det vet ju jag ingenting om, borde jag ha markt liksom!
Min nya pojkvan ar 21 Wilhelmsson! Vilken kompetent fotbollsspelare det ar!

Idag har jag vandrat langs med kusten i 3 timmar (skulle kanske kunnat ta lite kortare tid, men man maste ju beundra utsikten o sant oxa!) Verkligen hur underbart som helst! Fick se tre surfare hanga langs kanten! Valdigt sota, hela dom! (vada dom hade ju vatdrakt pa sej, vad ska jag gora??) Men utsikten over havet var naturligtvis dagens upplevelse! Gick aven pa en del stallen forsakringen sakert inte skulle tackt mamma, men det gick ju fint! :) Maste ju fa lite adrenalinkickar iaf!
Val framme i Bondai beach, som var min slutstation, hade jag inte en aning om hur jag skulle ta mig hem igen. (hittade en skatepark som jag fordrev lite tid att beskada.. forsta gangen jag ser en skejtare med mohwak forresten) Men jag hittade en busstation o tillslut kom en buss med en destination jag kande igen lite! En elak busschaffor tyckte jag hade en for stor sedel, men trevliga Alex fran England var helt pa min sida! ;) Sa imorgon ska jag nog fa hanga med ut! (jag bara bunkrar upp bekantskaper!) Det ar sa latt att lara kanna folk har! Det ar sa kul, jag som aldrig lar kanna folk! Haha, utomlandssyndrom nagon??
Men det maste ju va for att jag ar sa himla trevlig, eller hur? Haha!!

Ikvall ska jag med Emma ut i city (det ar storstan det). Ska bli intressant, hoppas jag kommer hem som jag ska! Inte direkt sa att jag liksom hittar riktigt an..

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Island-Sverige idag, Sverige vann med ett mål men det spelar ingen roll. VI SKA TILL HANDBOLLS-VM Detta var den bästa på Nationaldagen.

PUSS O KRAM
Anna Dóra