måndag, juni 26, 2006

Oj, det var ett tag sen jag skrev, tiden bara flyger ivag! Men jag ska noggrant redogora for vad som hant och skett! : )
Midsommar ja.. jo jag tankte ju fira med snapsar. Klockan fem borjade vi, gick jattebra! Smirnoff ar ju gott! Jag och Emma och hennes lagenhetskamrat, Pipp. Klockan halv tio kom tva boys, fem over halv tio hade Emma dackat, halv tolv den ena killen. Kvar var jag som forsokte fira lite midsommar, hade blomma i haret och allting!! Men det gick ju inte sa bra. Inga svenska vikingar har inte! Tur att jag haller fanan hogt! Sa nu vet dom flesta har nere om att nar det ar Swedish Midsummer, da dricker man vodkashots! (det ar du och jag Doris, men anda! )


Lordagen tillbringade jag i relativt friskt tillstand, lite trott bara. Blev mer och mer trott dock. Pa kvallen var jag urtrott, hade kunnat somna klockan sex. Men Emma ville ut och dansa, och jag ville ju se fotbollen, sa det vara bara att korka upp igen! Lite lugnare denna gangen dock. Bondi beach blev destinationen (surfarstalle) och dar tillbringade vi kvallen!
Nar matchen borjade tog jag ju naturligtvis pa mig min fina sverigetroja. Nar forsta malet kom hade jag helt plotsligt hela Tyskland runt mig, alla kom tydligen darifran. Sa sedan fick jag tillbringa resten av natten att forsvara mig och mitt land!! En del var schyssta vinnare, andra gjorde mer sa att jag ville slappa diverse bomber over ett visst land lite soder om sverige...
Nu kan man ju tro att vi akte hem klockan fyra nar stallet stangde, men nej da, Emma ville pa efterfest. Och eftersom jag ar en snall kompis sa foljde jag med, kunde ju inte lamna henne at sitt ode! Har aldrig langat sa mycket efter min sang!!
Eller jo, nu ljog jag. Tva timmar senare, efter 45 minuters promenad och en timmes meningslost sittande hos parokta manniskor langtade jag faktiskt annu mer hem. Sa jag lamnade Emma. Fick sallskap till en taxi och akte hem. Ganska trott.

Sa gar det till har i Australien!

Igar fikade jag med mina nya vanner, fick se lite skateboarding, lite hav och lite film!
Idag har jag haft orientering. Suttit hela dagen i en lektionssal och lyssnat pa totalt meningslos information! Och med tanke pa hur trott jag var sa var jag inte en speciellt uppmarksam lyssnare!
Nu kan man tro att jag inte kunde bli trottare, utan gick hem efter jobbet och sov. Men nope! Jag har ju signat upp pa ett gym! Sa Emma ville ga pa Body Combat. Body Combat innebar, fick jag ganska plagsamt erfara, att varldens mest valtranade asiat (som pastod att hon var gravid i femte manaden men det finns inte en chans, det gar inte. Det kan inte ga!!!) forsoker fa oss vanliga manniskor att bete oss som ninja-gubbar! NU ar jag trott! Men kul var det!

Imorgon ar det orienteringsdag igen, sen jobbar jag tva natter. Vad som hander till helgen vet jag inte. Har ju mina aningar men.. : )

Haha!! Det ar inte synd om harspraysskalbaggen, hade jag slappt ut honom i det fria hade han fatt segla ner nio vaningar for att sedan, forhoppningsvis, krossas och do plagsamt snabbt! Nu fick han ju i alla fall do plagsamt langsamt! Ska kopa riktig insektsspray, har fatt hora (trots att jag verkligen inte ville veta, men ibland ar folk elaka!) hur stora kackerlackor det finns!

Dags att fixa nat att ata!
Australien moter Italien inatt, folk ar helt galna har nere nu! Intresset for fotboll har aldrig varit sa har stort sa det ar jattekul! Alla kommer va ute o festa inatt, men jag ska upp i morgon bitti, kanske jag satter mig i koket o kollar om jag orkar. Hade varit kul om dom gick vidare, men vad ar oddsen?
Go Aussie!

Inga kommentarer: