onsdag, juni 14, 2006

IIIIIhhhhiiiiihiii!!! (fortjust tjejtjut) Jag har sett delfiiiiiiner!! Dom var sa sota!! Jag ska ta det fran borjan:
Idag bestamde jag mig for att ta mig ner till havet, har sett det fran shoppinggatan men inte tagit mig tid att vandra. Sa jag borjade idag vid middag, fick vanda halvvags da jag insag att det inte var sa nara, speciellt inte om man vagrar ta ratt vag och valjer atervandsgrander hela tiden.. Hade ett litet mote halv tva, sa efter detta satte jag fart igen. Tog ratt vag liksom. Det var sa fint, en gata och sa ser man havet langt dar framme! Har tagit kort men det gor det ju inte rattvisa alls! Ett tag var jag radd att det skulle sluta tvart med en gata eller nat, ingen strand, men det gjorde det inte. Det var blixtefint, strand och vagor och solnedgang! Vadret som en san dar behaglig tidig septemberkvall ni vet. Och nar jag sitter dar i godan ro o myser borjar nagra gasta bakom mej: sag ni det?? Vad, tankte jag. DAR!! Ser ni?? Men halla, vad ser dom?? Sen sag jag dom, tva delfiner som lekte i vagorna! Det sag jattemysigt ut! Forst stod jag och en till typ sjalva pa stranden, efter 10 min var vi nog 30 stycken, alla med kamerorna uppe! Det roligaste var dom stackars joggarna som forbrilt forsokte se vad alla kollade pa.. haha!!


Har da oxa varit pa mote idag, ska borja jobba pa mandag, tva introduktionsdagar och sedan tva natter. Sedan likadant nasta vecka. Sen borjar jag jobba 12-timmars skift! Jag vet, det later jobbigt, men tank, jag kommer va ledig i snitt 4 dagar per vecka!! Jag har verkligen tid att utforska stan nu!! Tva sma, verkligen sma, trojor fick jag, sen maste jag ga och kopa mej marinbla brallor, for det ska man ha. Har inte traffat nagon ur personalen annu, men jag hoppas de ar trevliga!

Ikvall ska jag fika med en engelsk tjej jag sprang pa i mandags, hon fragade mig om vagen men jag var inte till sa mycket hjalp. Vi kom iaf overens om att ses, sa det blir kul!
Sen ar det val dags for fotboll ikvall.. Far se om jag far sallskap av min galna fotbollskompis (som kallar alla for "man" eller "mate", det ar sa roligt). Om jag ar ledig ska jag hanga med henne nar sverige moter england till nagon pub, hoppas jag ar ledig! Heja Sverige!
Nar spelar Island foresten..? ;)

Nu ska jag lagga lite av min 25 kronor dyra internettimme pa att forsoka ladda upp lite kort. Jag ar tveksam till att det kommer lyckas, men anda..
PUSS!

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Hej tjejen. Fick igår massor med information om Sydney. Det finns tydligen ngt outbackcenter i Sydney där aboriginer har spelar o visar sin konst, lätt att vi ska dit. Fick även tips om utflykter ifrån Sydney, kolla på www.greyline.com
Saknar dig
Anna Dóra
p.s. vi satsar på handbolls VM nu, då är det lättara för mig att heja på Sverige ikväll.
PUSS