tisdag, juni 13, 2006

Idag kanns allting mycket battre, for nu har jag bestamt mig for att inte flytta till en lagenhet, utan bo kvar i det iskalla rummet! Ni ska fa hora mina tunga argument sa forstar ni varfor:
1. Igar fick jag lana ett tacke till av bossen och har darfor inte frysit lika mycket. Bara om nasan.

2. Idag har jag kopt en san dar liten varmeapparat som jag hoppas fungerar.
3. Genom att bo kvar sparar jag ca 3000 kr i manaden.
Personligen tycker jag att argument 3 ar ganska tungt..
Jag var och tittade pa lagenheten, vilken var jattefin, men hon som jag da skulle delat med verkade mindre kul, och det faktum att man ska slass om dusch, toa, tv, kok kanns inte sa lockande. (plus att jag skulle betala 4500 kr/manad.. Dom jag delar med nu ar verkligen snalla (utom en koko, men hon har inte alla hastar i hagen precis) och dessutom har jag hittat en fotbollskompis!
Hon ar helt galen! Australiens fotbollslag kallas Socceroos (visst ar dom vitsiga har nere...) och igar spelade dessa mot Japan om ni nu inte tittade pa det. Det gjorde jag och denna galning. Blixterolig var hon, men lite skrammande.. Nar Japan fick ett, enligt Australien, kontroversiellt mal godkant borjade hon prata med en kompis i telefon. Jag horde kommentarer som: det enda man kan gora ar att lonnmorda domaren.. Jaha, ok... En annan valdigt aterkommande fras var: FUCKING WHALEKILLERS!! Typ: i slutandan spelar det ingen roll om de vinner for dom dodar valar!! Haha, jag bara skrattade at henne. Sen gjorde Australien tre mal, da fick hon spelet totalt. Vackte nog alla i hela huset med sina vral!
Men kul var det! Duktigt insatt ar hon oxa, vet allt om allt.

Idag har jag sett en aubourigin (det maste ha vart det!!) en surfare :D och typ halva Kina!!
Tog mej en tur in till city for att ordna mitt visum (vilken underbar stad det ar, ni maste aka hit!! Jag bara gar runt o ler hela tiden!! Hoghus, parker, affarer, allt liksom!!) men det var inte bara jag som skulle det. Sagda halva Kina var oxa intresserade av detta! (kan ha varit Japan, jag vet val inte) Men eftersom detta office inte var som banken i Moheda, utan hade 20 kassor oppna, gick det hela smartfritt.
Sedan har jag varit en tur till en annan forort (en skam att kalla det forort, ar ju typ storre an Vaxjo city, men iaf) for tjejerna tipsade mig om ett kopcenter som var bra. Och herregud!! Det var det storsta kopcenter jag nansin sett!! Jag vet inte hur manga vaningar det var, men jag hastade igenom tre halva, helt oorganiserat, gick lite vilse, men hittade ut pa ratt sida till slut. Jag ska latt aka dit hur manga ganger som helst!! Vilket dromrike! Allt, verkligen allt fanns dar!
Jag antar att solen gor att allt ar hur mysigt som helst, kanske inte lika kul nar det regnar, men nu ar det helt otroligt mysigt! Det ar ju exotiskt, palmliknande trad, frukter i traden, fina faglar, helt annorlunda an trakiga England!

Jetlag har jag faktiskt inte haft sa farligt, var ju jattetrott forsta kvallen och la mig typ sju, sov till tio dan efter (var ju vaken en del o fros..). Igar somnade jag tre pa natten (fotboll ju!) och idag kanner jag mig lite lagom trott nu. Klockan ar halv sex pa kvallen, och hos er ar den halv tio pa formiddagen. Och inte en enda uppe pa MSN!! Sover ni hela dagarna eller? :)
Det finns en djurpark mitt i Sydney, den ska jag besoka nagon dag, dar finns det tama kangeroos! (om ni inte fattade socceroos innan fick ni en andra chans nu) Hoppas pa koalor dar oxa, jag ska latt kramas med dom! :)

Fatta hur mycket pengar jag sparar pa att bo kvar, jag bara gar runt och tanker pa hur kul jag ska ha for dom pengarna i september!!!

2 kommentarer:

Anna Dora sa...

Jag stöttar argument 3, spara pengar till september det ska jag göra ;-) Du får krama kangaroos o koalas åt mig.
KRAM
Anna Dóra
p.s. Island vann Sverige i första kvalmatchen inför handbolls VM, nästa match spelas här på lördag, lätt att jag ska vara där och heja på mina killar. Go Iceland!!!!
PUSS

Jessica sa...

Haha, jag haller helt med, island bara fuskar!!