måndag, juni 12, 2006

Hello!! Efter en valdigt lang flygresa och en valdigt kall natt ar jag antligen pa g igen! Flyget gick ok, det var ju nu da inte Australian airlines jag flog med som jag trodde, utan Austrian airlines... Sa det har med tyska ar ju kul.. Men dom pratade faktiskt bra engelska sa jag klarade mig utan storre problem. Tittade pa film och at. Kanns som att jag atit konstant i 20 timmar!! Och kissat, dom bara lassar pa en dricka! Och gratis ar ju gott! :)
Bytte flyg i Kuala Lumpur. Nogrann sakerhetskontroll ar bara fornamnet.. Naturligtvis pep det nar jag gick igenom sa jag blev noga genomsokt.. Fick efter misstanksamma blickar demostrera forsvarets hudsalva.. sen blev jag slappt!
Har en hel del roliga handelser att skriva om egentligen, men jag har tappat dom allihop! I alla fall gick flyget bra anda tills vi skulle landa i Sydney. Man sag absolut ingenting! (och jag lovar man gjorde inte det, piloten har snallt utrustat planet med en kamera sa man ser precis vad han ser, framat och nerat) Djavulsk turbulens och otroligt blek och illamaende Jessica. Sprayen dom sprayade over oss for att doda eventuella insekter (jag vet..) hjalpte val inte till.
Sen fick jag visa upp min Riesen, man far namnligen inte ta in mat osv. Som tur var hade jag bara oppnat den ena pasen (vilken jag fick ata upp lite snabbt innan landning, man kan ju inte slanga..) sa jag fick behalla den ooppnade!
Fick vanta ett tag pa in upphamterska, satt och sag lessen ut tror jag, atminstone sa det snalla paret det som erbjod sig att hjalpa mig leta efter den jag vantade pa! Till slut kom hon iaf, en jattetrevlig tjej som korde mig till huset jag tankt bo i. Nioende vaningen, helt ok, supertrevliga manniskor som bor dar och inga djur upptackta an! Det ar bara en lite detalj som gor att jag just nu frenetiskt letar efter nagon annanstans att bo. Temeraturen i mitt rum kan omojligt ha varit mer an 15 grader!! Och da ar det anda att ta i! (minns att jag bott i en lagenhet med 16 graders temperatur sa jag overdriver inte) Jag fick ha byxor och varsta huvtrojan pa mig, strumpor och fros anda sa fort man andrade sig lite. Fick anda lana en filt av en tjej (som jag tror ar bossen pa min vaning, hon vet allt) hade jag inte haft den kunde jag ha dott! Vilket jag lag o tankte pa de ca 2 tim jag lag vaken runt 03-tiden, hade jag frusit ihjal hade ingen saknat mig forrans dom som vill ha betalt saknat sina pengar! Man kan ju kanna sig ensam for mindre!
Sa hade jag skrivit har inatt hade ni kommit hit och hamtat mig, jag lovar!

Men idag ar det soligt och nastan varmt, t-shirtvader helt klart! Ska titta pa en lagenhet i eftermiddag, inte billig men just nu betalar jag vad som helst kanns det som, bara det ar varme pa rummet! Alison heter tjejen jag ska dela med i sa fall, hon lat trevlig!

Haller mig i min lilla forort idag, maste lara mig hitta har forst innan jag tar bussen in till city. Tar typ 15 min sa det ar inte sa langt. Har sett operahuset fran luften oxa, inte sa imponerande, sag litet ut.. haha! Far val se det pa lite narmre hall kanske..
Hoppas ni sover sott o drommer sota drommar! Snart dags att stiga upp nu!
Dagen till ara har jag min Swedentroja pa mig, man maste ju vara patriotisk! Australien spelar vm-slutspel for forsta gangen pa 32 ar. Klarar dom bara gruppspelet kan dom vinna hela skiten sa dom pa nyheterna i morse. Later nastan varre an svenska medier!

Saknar er allihopa! PUSS!

1 kommentar:

Anna Dora sa...

Hej tjejen skönt att veta att du är framme. Jag har det lika varmt som du 14°C regn idag men hoppas på sol imorgon.

Ha det bra,
Vänliga hälsningar från oss alla här på Island
PUSS
Anna Dóra