söndag, maj 21, 2006

Go Finland! Verkligen jattekul att dom vann, later rockar ju! Hade vart annu roligare om Carola vunnit saklart, men jag kande mig nojd sa lange hon kom fore den dar hemska fotbollslaten med den galna skalliga typen...
Fick se melodifestivalen utan Pekka Heinos rost for en gangs skull, och den engelska kommentatorn var verkligen jatterolig! Han retade sig pa att programledarna sa amazing hela tiden, sa han kommenterade detta konstant! Jag har hort att han brukar dricka lite under tiden bara for att orka med hela programmet, och han hintade verkligen att det behovdes lite drinkar, speciellt under pausunderhallningen: 4000 years of Greek music... does anyone have a drink? Han kunde inte lata bli att skratta heller, forsokte verkligen men nar dom dar dockorna kom fram brot han verkligen ihop! Kommenterade under latarna gjorde han med, typ: det gar ju inte att missa dom ogonbrynen... eller: det finns faktiskt dom som tror att dessa kan vinna! Daremot gillade han Carola, trodde att hon skulle vinna, och det varmde ju mitt svenska hjarta. Jaja, han var rolig i alla fall, precis sa ironisk som det bara gar att vara! :)
Blev bjuden pa korv och potatismos o Gin & Tonic o kanske den godaste chokladglassen jag nansin atit!! Helt ok!
Tog en taxi hem, valdigt trevlig taxichauffor som tyckte det var roligt att jag kom fran Sverige. (det gor iofs alla..) Han fick 15 kr i dricks! Vaschegod!

Idag har jag varit duktigt kulturell, varit pa nagot slags historiskt museum om Hull. Mycket valjakt och batar. Gillar inte lander som utrotar valar, och det var for mycket batar sa det var sadar. Sedan var jag pa konstmuseum, det var coolt daremot! Jag kan svara pa att en del av tavlorna var fotografier, men jag har antagligen fel. Jag vill kunna mala sa!! Irrade bort mej oxa, sa jag tror jag missade en del..
Sen hoppas jag att det inte ar meningen att man ska forsta all konst, for det gjorde jag verkligen inte!


Dags att skicka ivag skolarbetet. Det blir inte battre nu, jag har absolut noll och ingen motivation. Regn, hungrig och lite latt irriterad sa dar allmant.
Snart hemma!

Det finns en fagrare glans
nagon annanstans..

Inga kommentarer: