onsdag, maj 24, 2006

Ok.. ni vet den dar ur-instinktiva radslan som harstammar fran nar vi var mindre skyddade fran djur som kan ata upp oss? Inte? Den liksom kanns anda inifran margen..
Forestall dig att du star helt fridfullt vid ett jattefonster (typ kupolformat) och tittar in i en jattetank fylld med fiskar i alla dess former och farger... Typ 40 cm ifran dem.
Fran ingenstans simmar helt plotsligt, typ 40 cm ifran dig, varldens storsta haj forbi. Det ar da den dar radslan liksom slar till. Det tar en liten stund innan man har intalat sig sjalv att chansen for att hajen faktiskt ser dig och har planerat sedan lange att ta sig igenom fonstret och ata upp dig ar ganska liten.

I alla fall, jag har da varit pa The Deep idag. Jatteakvarium och utstallningar och sa vidare. Coolt. Fick se AnnaDoris ;) och alla andra fiskar i Hitta Nemo, hajar da, rockor (ashaftiga), sjohastar och ackliga blackfiskar (sag bara ett oga men det rackte) (blackfiskar ar smarta djur som lar sig nya saker alltefter nya situationer, sa man vet aldrig var man har dom!!!!) (dom bara finns dar och iaktar ju!!)
Men som alltid, det hade varit mycket roligare att fa se alla fiskar i deras naturliga miljo, nar man har statt och sett dom simma runt runt en stund sa kanns det lite hemskt. Langtar efter att fa snorkla med dom istallet! (minus hajarna da.....)


Annars har jag vart en svang pa iva idag, slutade vid ett. Hade aterigen hand om en ung kille med alkoholforstord lever. Dricker en vinare o minst 12 ol om dagen. That's the way..!
Imorgon ar det sista dagen! Kanns helt konstigt! Men det ska bli sa skont!! Kommer fa stressa lite till flygplatsen (jag vet mamma, men det ar ingenting jag kan gora at det, jag kan inte aka fyra pa morgonen harifran och aven sa, sa ar det inte jag som bokat biljetten :) ) men jag tror jag ska hinna! Om inget oforutsett hander sa!
Ska bli sa skont att fa landa pa svensk mark! (jag raknar danmark som svenskt...)


Man kunde via datorn pa The Deep gora sig ett eget litet djur och se hur det skulle overleva i havet. Mitt djur skulle antagligen bli utrotat stod det...

Dar fanns en Nurse shark ocksa... hmm..

2 kommentarer:

Jessica sa...

Oh, va jag blir sugen pa spaghetti nu.. Kan knappt vanta!! Vi ses, PUSS!!

Anna Dora sa...

Hej tjejen vi måste ju snorkla o hitta Nemo gänget på riktigt nere i Australien. Jag kan oxå vara utan hajana. Blir så skönt att få dig hem även om det blir bara några dagar. Tänkte på det igår att nu har vi ju kunnat prata på msn, men när du är i Australien sover vi när du är vaken o tvärtom:-(
PUSS
AnnaDoris