tisdag, maj 09, 2006

Ojojoj, var ska jag borja?? Antagligen med att de tre sista bokstaverna inte finns... Lycka till! :)
Lang resa igar, 07.00 hemifran, framme 19.00 i Hull (trott). Gick fint, insag under inflygningen att ett paraply hade vart bra om jag inte glomt.. Tog mej darefter ratt smidigt till t-banan, hittade ratt, men sjalvklart hor man helt plotsligt "out of service" fran hogtalaren.. Jippie.. som om det ar latt att byta tag nar man knappt vet vart man ska! Och sen ska jag ju inte bara borja tala om hur otroligt osmidig man ar med packning!! Det ar kanske inte sadar jattegott om plats precis!! Fick fraga mig fram, hittade ratt o hittade aven Kings Cross som jag skulle ta taget ifran. Men pa stora tavlan star det att de talar minsann inte om vilken plattform taget ska ga ifran forrns tio minuter innan. Sa satt jag dar o var stressad i en timme!! Men det gick fint. Borjade bli lite hungrig nar jag vantade. Kom en kille med Burger King o satte sig jamte mig. Schysst. Efter honom kom en gubbe med nagon slags pizzasmorgas.. Luktar ganska gott faktiskt. Pa taget satter sig ett gang kineser jamte mig. Med, saklart, kyckling o pommes. Ganska hungrig nu faktiskt!! Men for snal for att kopa nagot...
Har oxa insett att jag har toafobi! Vagrar ga pa flyget, flygplatser ska vi inte bara tala om, och forresten var dar trappor (som inte rorde pa sig vilket jag harefter hatar!!), tag tillhor inte heller favvoplatserna! Men ovning ger fardighet, haha! (ovning i att halla sig alltsa)
Hittar en tidning pa taget, Hull News typ. Forsta sidan handlar om ett mord pa en trebarnsmamma. Nice! Valkommen!

Val framme, tagresan tog 3 timmar, star David o hans fru med en san dar snygg lapp med Jessica E pa. Jattetrevliga bada tva. Ska sa hamta min nyckel, nej da finns det inget rum, sa jag far the emergency room... Tja, dar fanns tva sangar o tv sa helt ok. Acklig toa dock, hur kan man bo dar?? Kopte lite mat, snabbmat, typ kottgryta med dumplings. Vad ar dumplings?? Jag har atit det o har inte en aning. Typ blandning mellan blomkal o potatis? Ackligt!

Idag fick jag mitt rum jag ska ha resten av tiden, pyttelitet, ingen tv, o toan vagg i vagg med min sang. Har traffat tva av tjejerna, verkar trevliga! Eller ok, tre, om man raknar hon som satt pa toan nar jag oppnade dorren... hello! I`m from Sweden..
David har visat mig runt stan, IVA-avd o universitetet. Folk ar trevliga, flinar upp sig nar dom far reda pa att jag kommer fran Sverige.

Man kor pa fel sida av vagen har, sa att ga over en gata ar ett projekt.. jag kollar at ena hallet o bilarna kommer fran det andra..
Varen ar har, syren o hagg blommar, allt blommar! Idag har det varit jattevarmt, solsken! Mitt rum ar asvarmt by the way.. Hull verkar vara en trevlig stad, iaf trevliga manniskor. Ar en fattig stad sa jag ska halla mig ifran vissa omraden pa kvallarna.. Har inte tankt vara nagon annanstans an campus anda.. Mitt rum ligger i ett litet, sletet hus, men det duger. Man vantar sig se kackerlackor komma springa, da springer ju jag kan jag saga!! fy sa hemskt!

Mycket att skriva nu forsta dagen! Men jag tror det blir bra. Hade ett bryt i sondags nar jag packade, men inget som inte en snaps eller tva kunde bota! ;) Folk forstar vad jag sager (jag talar tydligen BBC-engelska!) men vad dom pratar om har jag ingen aning! Har snackar vi dialekt!! Det ar inte klokt! Babblar som varsta jagvetintevad!
Kommer nog skriva lite har varje dag, ska ga officehours sa jag slutar fem o borjar nio! haha, perfekt ju!
Har delat upp mina Riesen (400 g) sa att de ska racka sa lange som mojligt! Blir mitt kvallsgodis! (har finns minipringels oxa!!)
Det kommer inte bli sa har mycket skrivet sen, men var tvungen att skriva av mig lite!
Ha d sa bra i Sverige!
Puss!
p.s. Alla ser sa engelska ut!!

2 kommentarer:

Anna Dora sa...

Snälla kan inte du ta imot mig med ett sånt jätte Anna Dora skylt när jag kommer till Sydney:-)
Nice att gå officehours, hoppas att du kommer att trivas.
Ha det bra
PUSS

Jessica sa...

Haha, jo det ska jag helt klart gora!!!