torsdag, maj 18, 2006

Sitter har genomblot, sjalvklart oppnade sig himlen nar jag inte var inom fyra vaggar o tak.. bitter.. Och forsta getingen har jag sett.. i lampan har pa biblan precis over mig. Sa jag var tvungen att lite diskret (for d ar jattelatt att va diskret i ett rum dar det ar helt knapptyst) flytta mig till en annan dator en bit darifran... (hatar getingar, dom ar straffet for att vi finns)

Idag har jag vart med Outreach nurse! Hon springer over hela sjukhuset och kollar upp patienter som kanske behover komma till iva eller som vart pa iva. Jattebra system faktiskt, hon gor ett jattejobb! Sa nagra timmar idag sprang jag med. Traffade pa en patient som hade major problems med andningen, hon fixar till lite bipap pa mask.. Patienten blir inte battre, lungrontgen gors o efter 4 min kommer rtgskoterskan o ropar PNEUMOTHORAX!! Jaha, ops.. fel behandling da ja kanske... sa lite hastigt o lustigt fixar vi till ett dran. Och nu var hon mycket battre!
Sen var vi pa andra avdelningar.. det var hemskt!! Fatta hur illa det ar!! Jag skulle aldrig nansin i livet vilja ligga pa en avdelning har! Kvinnor o man ligger blandat pa tio-salar, allt kanns valdigt 1800-tal o det ar ingen organisation over huvud taget. Omvardnad vet man nog inte vad det ar. Usch, lador o kartonger star i ett rum, i samma rum ar nalar o forband o allt och allt bara ar jatterorigt! Hur kan dom jobba dar? Blir stressad bara jag tanker pa det!


Var med en skoterska pa iva lite i morse, hade hand om en 8 manaders lite tjej. Jattesot! Allt ar sa litet nar det ar babisgrejer! Sa urgulligt!

Sag en kille som cyklade med gasmask idag. Har jag missat nat?

Skulle ju fatt komma hem till David idag o dricka te o se Melodifestivalen, men det gick tyvarr inte, sa jag hoppas tv'n ar ledig.. Maste ju heja fram Carola!!

Gick gatan fram fran bussen. Moter en kille med en troja det star SWEDEN pa.
Haha, tanker jag, kul.
Efter tre minuter slar det mig som en blixt fran klar himmel.... han ar kanske svensk...
Kul att jag ar lite smart i alla fall... (eller inte) Synd att jag kom pa det for sent... Hade ju vart askul att traffa nan svensk har!!!

En vecka kvar!

Inga kommentarer: