onsdag, maj 10, 2006

Jahaja, jag fortsatter min lilla berattelse om detta aventyr... Traffade ytterligare en av tjejerna jag bor med igar kvall, mycket trevlig faktiskt! Sen horde jag en av dom andra, kinesen som pratar kinesiska pa andra sidan vaggen.. svart att undga liksom! Annars at jag mest Riesen hela kvallen, o en smorgas. Vill inte, och kommer nog inte laga mat i det ackliga koket!! (hur jobbigt kan det vara att byta disktrasan nagon gang ibland??) Har kopt ris o tonfisk dock, far val ata det ratt... Rummet ar superhot (jag fattar verkligen inte hur man stanger av elementet!!) tur att duschen funkar, men det ar faktiskt pa gransen!! Har traffat en till foresten, en kille kom ut fran ett av rummen i morse nar jag at frukost, presenterade sig som pojkvan. Sedar ja.. han sag faktiskt lite generad ut, hahaha!

Forsta dagen pa IVA idag, lungt som tusan, min patient var helt ok (for att va pa iva da), sa jag har suttit o glott hela dagen. Fatt flera kommentarer om min tjusiga outfit "har ni det pa er i sverige??" Foljt av ett litet leende.. Staderskan skrattade rakt ut at mig!! Schysst, jag tycker jag ar ganska fin... Andra ar jattenyfikna pa vad doktorerna har pa sig, tja.. en vit rock.. typ..

Tydligen tycker dom att svenskar ar renliga av sig, tja, om man jamfor sa.. De har liksom ingen logik, ena sekunden byter de ett vanligt forband med helt steril metod, for att i nasta sekund heltvatta hela patienten med samma tvattvatten for att avsluta med att anvanda samma vatten till rakningen... mmm frascht!
Imorgon ska jag aka bussen sjalv, far se vart jag hamnar.. Alla bussar gar overallt kanns det som. Men bara jag staller mig pa ratt sida sa ska det val ga bra.

Nu ska jag ut i fina vadret, som faktiskt haller i sig!! Vantar telefonsamtal.. far se om det ringer nagon trevlig... :D Sen ska jag ata andra halvan av min lunchsandwich! (o lite Riesen saklart...)
PUSS!

Inga kommentarer: