torsdag, maj 25, 2006

Sista brevet fran England... Sen far ni vanta ett tag, om 2.5 veckor sitter jag forhoppningsvis nagonstans i Sidney och skriver!
Sista dagen pa IVA.. fick jobba lite med den lakaren jag tycker bast om (han som missade intubationen sist) Hihi, han skamdes ju da, och idag forsokte han forklara varfor det inte hade gatt sa bra.. att det inte var sant har han skulle kunna, han bara testade lite.. hahaha sa sot! Vi skulle intubera en patient som kanske har tbc, sa vi hade varsta munskydden pa med visir o grejer.. da sager han att jag passar bra i det.. for det tacker hela ansiktet! Tss.. schysst!

Tog en kort dag idag oxa, at pa McDonalds, igen, sen har jag stadat mitt rum lite. Men heltackningsmatta ar heltackningsmatta...
Nu kommer det alla vantat pa: (nej jag vet, men jag ar ironisk ibland om ni nu inte har listat ut det efter dessa veckor)
LISTAN!

Antal ganger jag kommer ata vinagerchips igen: 0 (aldrig nansin, ever, fy va ackliga!)
Antal katter jag har sett: 1 (den var sot dock)
Antal spindlar pa rummet: 1 (den dog)
Antal dagar utan att jag hort sirener: 0 (vet inte vad som pysslar med i den har stan)
Antal dagar helt utan godis: 2 (choklad-digestive ar inte godis det ar kex)
Antal dagar med sol: 6
Antal hela dagar med sol: 4
Antal dagar med regn: tja, resten da..
Antar ganger jag statt pa fel sida vagen och sett bussen kora forbi at andra hallet: 2 (det tar en liten stund innan man vanjer sig vid att dom kor pa fel sida vagen)
Antal ganger bussen kort forbi pga att jag inte strackt ut armen: 1 (ibland lar jag mig dock snabbt)
Antal ganger jag blivit overkord: 0
Antal ganger jag nastan blivit overkord: 2 (dom har liksom inte lysena pa pa dagen!!)
Antal bb: 2 (en med mossa!)
Antal ganger jag varit pinsamt nara att borja skratta nar en indisk doktor borjat prata: varje gang en indisk doktor borjat prata (det ar inga fordomar, men det later precis som man tror det ska gora!!) (kommer ni ihag Dr. Bombay?)
Antal riktiga mal mat: 5 (McDonalds ar mat)
Antal tappade kilon: kanske 1 (se antal dagar utan godis)
Antal tonarsmammor i denna stad: gar inte att rakna (Hull toppar statistiken dar)
Antal sekunder man har pa sig att ga over overgangsstallet: 7 (inte manga alltsa)
Antal sedda Volvos: 3 (rikemansbil liksom)
Antal sedda esteter: 2 (jag bor i samma hus som dom)
Antal sedda punkare: 1 (men han var en riktig punkare!)
Antal ganger jag inte forstatt vad folk sager: typ varje gang nagon pratat med mig
Farligaste platsen i Londonbussen: Langst fram hogst upp
Roligaste platsen i Londonbussen: Langst fram hogst upp (sager barnen i alla fall, jag vet inte...)
Varsta lukten: Nar det regnar. Nej foresten, tjejernas omkladningsrum pa IVA! (gar inte att beskriva!)
Varsta dagen: blir val forsta da.. med alla vaskor (usch imorgon ska man slapa pa dom abakena igen..)
Basta dagen: idag for imorgon far jag aka hem!

Kommer jag aka till Hull igen? Hahahaha, as if!

Inga kommentarer: