fredag, maj 12, 2006

Oh va kul att fler fran det underbara landet Island laser har! Tyvarr kan jag bara titta pa era bilder, forstar vissa ord, men att fa ett sammanhang ar lite svart..men jag ar inne o kikar pa er blogg ibland! Hoppas du mar bra Gudrun, och trakigt att ni ska flytta ifran Karlskrona!
Och Rebecca, ingen fara, jag har last halva boken men kanske inte kanner att jag behover tipsen just nu... nej inte bli nyfiken nu, hahaha! Lycka till imorgon, och halsa Olivia fran mig!!

Hade ett litet missode med bussen igar, hoppade av, gick o gick och kom till helt fel sida av universitetet... forstod ingenting! Anda tills i morse da jag insag att jag gatt at fel hall.. Jaja, aven den baste kan gora bort sig ibland! Huvudsaken ar att jag hittar till min affar, dar jag kan kopa..hmm... mat...?
Vad galler bussar sa kor dom forbi om man inte vinkar frenetiskt. Det lar man sig ganska snabbt. Och om man plingar forsent kor dom helt enkelt forbi busshallplatsen o stannar vid nasta. Det lar man sig oxa utan problem.

Idag hade jag en intressant kvart da jag skulle kora en sang till en annan avdelning for att dar fa en annan med tillbaka. Detta gor man tillsammans med en transportor, som alla sjukhusmanniskor vet. I England har dessa transportorer vit skjorta o slips. (paminner om en vaktare typ) Det har dom inte dar jag har jobbat. "Min" transportor var typ tva meter lang, uppkavlade armar, rakat huvud och tatueringar. Och log inte ens lite mot mig. Kande mig lite sadar ni vet.. liten! Sa in i hissen, dodstyst, ut pa avdelningen osv. Inte ett leende. Tillslut skrattade han i alla fall till, och det var nar jag helt missade hissen och forsokte fortsatta dra sangen medans han helt enkelt stod kvar och holl emot. Tja, man far ju va glad for det lilla!

Har gatt i ett par dagar och undrat vem en utav lakarna ar lik, och idag kom jag pa det! Han ar otroligt lik Robert Gustavsson!! Sa nu kan jag inte lata bli att skratta bara jag ser honom! Han ar ganska rolig sa jag kan skratta utan att verka dum (aven om jag inte forstar vad han sager alla ganger). Lakarna ar faktiskt trevliga, jag trodde det skulle vara mer stelt, men det ar nog faktiskt varre hemma. Vad galler kladerna sa har iva-personalen + lakarna grona klader, lite lika op-klader fast mer glansiga. Pa avdelningar har dom sma sota, figursydda skjortor, alla ser valdigt valkladda ut. Doktorerna har om inte kostym sa skjorta o slips.
Och har kryllar av personal pa iva, varje patient har en sjukskoterska, sjukgymnaster kommer 2-3 ggr dagligen och doktorer vimlar det av. Dom har neuro oxa, sa dessa doktorer kommer oxa o lagger sig i hela tiden! :)

Litet askvader idag med regn, men nu skiner solen igen. Hoppas det ar fint vader imorgon, har tankt gora stan da! (dom har Topshop har!) Ska plugga lite med..

Kramisar!

Inga kommentarer: