fredag, maj 19, 2006

Hola! Som tur ar har jag ju en annan jobbtroja med oxa, inte bara spokdrakten. Sa denna troja har jag hela tiden nu, inte sa jattefortjust i att alla glor konstant, o sen sajer typ jattemanga att dom gillar denna battre sa.. Idag kommenterade en sjukgymnast att jag hade en annan outfit, han tyckte det sag "funky" ut! Hahaha, jag ar ganska funky faktiskt! :)
En sjukskoterska fragade mig: Do you have any ugly people in Sweden?? Well... (vada ska jag borja rakna upp namn eller..?) Hon tror alla ar blaogda och har fin hy sa hon, tja.. inte riktigt kanske! :)

En lakare sa "piss off" till mej idag. Eller det gjorde han val kanske inte, men jag tog at mej i alla fall. Helt plotsligt hade tuben hos en patient akt ut, sa det blev ett jadra hoola baloo, och jag ville ju titta. Tydligen var det flera som gjorde det for en (elak) skoterska sa att alla som inte hjalpte till kunde.. och sa fyllde han i med piss off. Sa jag tog ju naturligtvis at mej enormt. Lite senare borjade skoterskan saja nat som kunde likna att hon hoppades att jag inte tog illa upp eller nagot sant, men hon borjade diskutera lakare som inte hjalper till med en annan, sa jag vet inte. Jag tycker illa om henne nu i alla fall! (Wendy-hagga!)

Har fatt se exempel pa hur en intubation (nar man stoppar ner en slang i halsen som gor att patienten kan andas med maskin) inte ska se ut!
"Min" patient skulle intuberas, en lakare (han som ar sa lik Robert Gustavsson) skulle gora det. Jag trodde han var typ fardig doktor men det var han inte. Han hade tydligen knappt alls gjort det innan. Sa han och tva andra borjar pa dar, typ ingen struktur alls. Har ni det, har vi detta, ska vi gora sa osv. Skoterskan var lite smasur pa dom, dom ville borja innan allt var fardigforberett. Sa forsoker han intubera, men det gar inte, sa en av de andra tar over. Och lyckas da, som tur ar!! Bade skoterskan o jag trodde att han var en "riktig" lakare, ni vet den som haller koll pa dom, men tydligen var alla tre som stod dar under utbildning, och den som fungerar som deras boss visste inte ens om att de hade borjat... Ganska pinsamt.. Det tyckte nog han Robert oxa, for han bara gick lite skamset darifran, stackarn! Tyckte lite synd om honom dar!


Nasta vecka ska jag fa vara med pa en utbildningsdag pa mandagen, vara pa high dependency unit pa tisdagen, ga tidigare pa onsdagen och sista dagen ska jag vara pa iva. Sen aker jag hem!

Det ar sa roligt, pa allt onyttigt, ex chips, star det hur manga kalorier det ar i pasen. Men det star oxa, mycket storre, hur manga kalorier som ar rekommenderat per dag! Sa for kvinnor da 2000 kalorier, och sedan hur lite det ar i denna (onyttiga) godispase!
Ex. Diet Coke. Rekommenderat intag: 2000. Innehall i denna burk: 2. Sa jag skulle da alltsa kunna dricka 1000 burkar Diet Coke om dagen. HA!
Dom sma chipspasarna heter Walkers. Passar utmarkt att ta med sig om man ar pa vag nagonstans, ex ut fran matsalen! Undrar om de som saljer dessa har tankt pa det nar de kom pa namnet.. hmmm... I wonder...


En av assistenttanterna som jobbar pa IVA tittar pa mej hela tiden. Speciellt i fikarummet. Hon bara glor, och har jatteackliga ogon, verkligen stirrar pa mej!!! Hemskt sminkad ar hon oxa!

1 kommentar:

Jessica sa...

Hej sinen!! Jag tankte pa dig haromdan, hade bestamt for mig att jag sa adressen, men var inte saker! :) Nej det ar inte san matta pa toaletten, som tur ar, men overallt annanstans. Och jag hittar ingen dammsugare nanstans!!
PUSS!